Lidl aduce în țară românii plecați la muncă în străinătate. Joburile pentru care au aplicat 2.000 de candidați din estul țării
Recrutare Lidl
Peste 2.000 de români din țară și din diaspora au aplicat pentru noile joburi din depozitul din Cordun, Neamț, pe care retailerul german Lidl le-a scos la concurs.
Potrivit unui anunț al retailerului, peste 400 de interviuri de angajare au fost susținute în cadrul evenimentului de recrutare Lidl, care a avut loc pe 8 și 9 februarie la noul centru logistic de lângă localitatea Cordun, din județul Neamț.
Pentru cele aproximativ 140 de posturi de lucrători pentru depozitul din comuna Cordun, județul Neamț, au concurat candidați din tot județul, dar și de peste granițe. Astfel, din cele 2.000 de CV-uri trimise, câteva zeci au fost trimise de români care muncesc peste hotare și peste 200 trimise de cei care s-au întors recent în țară.
Salariile de pornire pe care retailerul le oferă viitorilor angajați sunt de 3.050 lei brut pentru jobul de lucrător în depozit și 3.480 lei brut pentru cel de stivuitorist. Aceste salarii vor crește odată cu vechimea în companie.
Cu ocazia campaniei de recrutare, Lidl a realizat și un sondaj de opinie pentru a cunoaște mai bine profilul viitorului angajat. Aproape două treimi dintre respondenți (62%) au spus că au așteptat aproximativ o lună pentru un loc de muncă potrivit și doar 15% dintre repondenți și-au găsit un loc de muncă într-un timp mai îndelungat (peste patru luni).
Totodată, cel mai important criteriu atunci când își aleg un nou job este salariul (26%), urmat foarte îndeaproape de stabilitatea și siguranța postului (23%) și de condițiile de muncă (19 %).
Cât despre statutul angajaților participanților la interviu, 46% dintre persoane sunt fără un loc de muncă în prezent, 39% sunt angajați și doar 15 % nu au mai avut un job până în prezent. Dintre cei 371 de respondenți, 43% sunt absolvenți de liceu sau școală profesională cu vârsta peste 35 de ani.
Lidl, parte a grupului Schwarz, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Europa. Lidl este prezent în 30 de țări din întreaga lume și în prezent operează în jur de 10.500 de magazine și mai mult de 150 de centre în 29 de țări la nivel mondial.
Pe acelasi subiect: