Potrivit protestatarilor, salariatii din schimbul al doilea au revenit in sectii, dupa aproximativ doua ore in care nu au lucrat, in timp ce angajatii din schimbul intai, care au refuzat sa lucreze, au plecat acasa dupa terminarea programului.

Angajatii au primit asigurari ca negocierile dintre sindicate si patronat privind contractul colectiv de munca vor fi reluate saptamana viitoare.

O parte a angajatilor companiei Automobile Dacia s-au adunat, joi, in curtea uzinei si au protestat pentru a doua zi consecutiv, reclamand refuzul patronatului de a le prezenta un punct de vedere legat de revendicarile lor salariale. De asemenea, ei s-au declarat nemultumiti de pozitia administratiei potrivit careia protestul declansat miercuri a fost ilegal.

Reprezentantii producatorului de automobile spuneau ca administratia companiei "are deschidere pentru discutii cu sindicatele".

"Reprezentantii administratiei si cei ai sindicatului continua discutiile care vizeaza contractul colectiv de munca, incepute din luna februarie. Protestul continua, iar din punctul de vedere al companiei avem deschidere pentru discutii cu sindicatele", declara, joi, directorul de comunicare al Dacia, Anca Oreviceanu.
Potrivit Ziarului Financiar, uzina Dacia de la Mioveni nu a produs ieri niciun automobil din cauza protestelor, in conditiile in care intr-o zi obisnuita cu trei schimburi de productie, Dacia produce 1.400 de masini, echivalentul a o masina la fiecare minut. Avand in vedere ca in aceasta dimineata protestele au continuat, in total s-a pierdut productia a aproape 1.900 de autoturisme, echivalentul a 22,4 milioane de euro.

O parte a angajatilor uzinei Dacia din Mioveni au oprit activitatea, miercuri dimineata, nemultumiti ca nu a fost semnat contractul colectiv de munca si ca revendicarile salariale cerute de ei nu au fost incluse in document.

Angajatii spun ca li se cere sa produca o masina in 40 de secunde, dar ca nu sunt platiti corespunzator si au acuzat patronatul ca nu vrea sa ii primeasca la negocieri si ca a inasprit conditiile de munca, inmultind verificarile alcooltest si controalele la poarta.

Reprezentantii companiei Automobile Dacia au sustinut ca protestul este ilegal, constructorul auto precizand ca la care acesta au participat, miercuri, "cateva sute de salariati", reprezentand sub 20% din numarul total de angajati si ca acestia nu vor fi platiti pentru ca au lipsit de la lucru.