Angajatii Dacia au renuntat la protest. Pierderile producatorului auto depasesc 22 milioane euro
UPDATE Angajatii de la uzina Dacia din Mioveni au renuntat la protest, joi dupa-amiaza, si au revenit la locurile de munca, dupa ce liderii sindicali i-au anuntat ca reprezentantii administratiei au acceptat o parte dintre solicitarile privind revendicarile salariale, scrie Mediafax.
Potrivit protestatarilor, salariatii din schimbul al doilea au revenit in sectii, dupa aproximativ doua ore in care nu au lucrat, in timp ce angajatii din schimbul intai, care au refuzat sa lucreze, au plecat acasa dupa terminarea programului.
Angajatii au primit asigurari ca negocierile dintre sindicate si patronat privind contractul colectiv de munca vor fi reluate saptamana viitoare.
O parte a angajatilor companiei Automobile Dacia s-au adunat, joi, in curtea uzinei si au protestat pentru a doua zi consecutiv, reclamand refuzul patronatului de a le prezenta un punct de vedere legat de revendicarile lor salariale. De asemenea, ei s-au declarat nemultumiti de pozitia administratiei potrivit careia protestul declansat miercuri a fost ilegal.
Reprezentantii producatorului de automobile spuneau ca administratia companiei "are deschidere pentru discutii cu sindicatele".
"Reprezentantii administratiei si cei ai sindicatului continua discutiile care vizeaza contractul colectiv de munca, incepute din luna februarie. Protestul continua, iar din punctul de vedere al companiei avem deschidere pentru discutii cu sindicatele", declara, joi, directorul de comunicare al Dacia, Anca Oreviceanu.
Potrivit Ziarului Financiar, uzina Dacia de la Mioveni nu a produs ieri niciun automobil din cauza protestelor, in conditiile in care intr-o zi obisnuita cu trei schimburi de productie, Dacia produce 1.400 de masini, echivalentul a o masina la fiecare minut. Avand in vedere ca in aceasta dimineata protestele au continuat, in total s-a pierdut productia a aproape 1.900 de autoturisme, echivalentul a 22,4 milioane de euro.
O parte a angajatilor uzinei Dacia din Mioveni au oprit activitatea, miercuri dimineata, nemultumiti ca nu a fost semnat contractul colectiv de munca si ca revendicarile salariale cerute de ei nu au fost incluse in document.
Angajatii spun ca li se cere sa produca o masina in 40 de secunde, dar ca nu sunt platiti corespunzator si au acuzat patronatul ca nu vrea sa ii primeasca la negocieri si ca a inasprit conditiile de munca, inmultind verificarile alcooltest si controalele la poarta.
Reprezentantii companiei Automobile Dacia au sustinut ca protestul este ilegal, constructorul auto precizand ca la care acesta au participat, miercuri, "cateva sute de salariati", reprezentand sub 20% din numarul total de angajati si ca acestia nu vor fi platiti pentru ca au lipsit de la lucru.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS