"Miliardarul fara chip". Povestea unuia dintre cei mai cautati oameni din lume, dupa moartea a 300 de persoane
Familia miliardarului sud-coreean Yoo Byung-eun este proprietara companiei Chonghaejin Marine Co., operatorul feribotului Sewol, naufragiat la 16 aprilie si soldat cu 302 de morti. Yoo, 73 de ani, este cunoscut drept "miliardarul fara chip", urmare a reticentei sale de a aparea in public.
Anchetatorii vor sa-l interogheze pe Yoo Byung-eun pentru rolul sau in cadrul companiei Chonghaejin Marine Co., unde nu detine personal actiuni, dar este controlata de familia sa si de persoane apropiate.
In plus, miliardarul este suspectat de evaziune fiscala si deturnare de fonduri.
Procurorii il acuza pe Yoo ca este responsabil pentru neglijenta in aplicarea masurilor de securitate ale feribotului. Primele elemente ale anchetei arata faptul ca nava transporta o greutate care era de cel putin doua ori peste limita recomandanta. In plus, vasul era mai putin rezistent la greutatea pasagerilor, din cauza adaugarii in mod ilegal a unor cabine suplimentare pe mai multe punti, in 2012.
"Familia Yoo Byung-eun se afla la originea tragediei, incalca legea si evita justitia, cand ar trebui sa-si exprime regretele in fata opiniei publice si sa dezvaluie adevarul", a declarat presedintele Coreei de Sud, Park Geun-hye.
Yoo a mai avut probleme cu legea. El a fost condamnat in anii 90 sub acuzatia de frauda si a stat patru ani in inchisoare, potrivit presei din Coreea de Sud. In 1987, a fost investigat dupa ce mai mult de 30 de persoane dintr-un grup religios au fost gasite legate si moarte intr-o fabrica de langa Seul.
Fiica miliardarului sud-coreean a fost retinuta de politia franceza. Arestata la resedinta din Paris, Yoo Somena, in varsta de 47 de ani, este vizata de un mandat international de arestare emis de autoritatile de la Seul.
Directorul companiei maritime sud-coreene proprietara a feribotului Sewol a fost si el arestat. Kim Han-sik este vizat de mai multe capete de acuzare, printre care omucidere din culpa si incalcarea dreptului maritim. El este considerat complice si se apreciaza ca a permis tacit supraincarcarea feribotului, un factor care cel mai probabil a contribuit la naufragiul vasului, potrivit expertilor.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS