"Miliardarul fara chip". Povestea unuia dintre cei mai cautati oameni din lume, dupa moartea a 300 de persoane
Familia miliardarului sud-coreean Yoo Byung-eun este proprietara companiei Chonghaejin Marine Co., operatorul feribotului Sewol, naufragiat la 16 aprilie si soldat cu 302 de morti. Yoo, 73 de ani, este cunoscut drept "miliardarul fara chip", urmare a reticentei sale de a aparea in public.
Anchetatorii vor sa-l interogheze pe Yoo Byung-eun pentru rolul sau in cadrul companiei Chonghaejin Marine Co., unde nu detine personal actiuni, dar este controlata de familia sa si de persoane apropiate.
In plus, miliardarul este suspectat de evaziune fiscala si deturnare de fonduri.
Procurorii il acuza pe Yoo ca este responsabil pentru neglijenta in aplicarea masurilor de securitate ale feribotului. Primele elemente ale anchetei arata faptul ca nava transporta o greutate care era de cel putin doua ori peste limita recomandanta. In plus, vasul era mai putin rezistent la greutatea pasagerilor, din cauza adaugarii in mod ilegal a unor cabine suplimentare pe mai multe punti, in 2012.
"Familia Yoo Byung-eun se afla la originea tragediei, incalca legea si evita justitia, cand ar trebui sa-si exprime regretele in fata opiniei publice si sa dezvaluie adevarul", a declarat presedintele Coreei de Sud, Park Geun-hye.
Yoo a mai avut probleme cu legea. El a fost condamnat in anii 90 sub acuzatia de frauda si a stat patru ani in inchisoare, potrivit presei din Coreea de Sud. In 1987, a fost investigat dupa ce mai mult de 30 de persoane dintr-un grup religios au fost gasite legate si moarte intr-o fabrica de langa Seul.
Fiica miliardarului sud-coreean a fost retinuta de politia franceza. Arestata la resedinta din Paris, Yoo Somena, in varsta de 47 de ani, este vizata de un mandat international de arestare emis de autoritatile de la Seul.
Directorul companiei maritime sud-coreene proprietara a feribotului Sewol a fost si el arestat. Kim Han-sik este vizat de mai multe capete de acuzare, printre care omucidere din culpa si incalcarea dreptului maritim. El este considerat complice si se apreciaza ca a permis tacit supraincarcarea feribotului, un factor care cel mai probabil a contribuit la naufragiul vasului, potrivit expertilor.