Societatile si institutiile din sectoarele muzicii, cinematografiei, teatrului sau presei si jocurilor video au inregistrat intre 2011 si 2013 o crestere de 1,2%, superioara celei de 0,9% in aceeasi perioada de restul economiei franceze, potriivt analizei EY si France Créative.

Cele 10 sectoare analizate (arte vizuale, muzica spectacole, cinema, televiziune, radio, jocuri video, carte, presa, creatie publicitara) au reprezentat in 2013 "venituri de 83,6 miliarde de euro si 1,3 milioane de locuri de munca, adica dublu fata de numarul locurilor de munca legate de productia auto".

In plus, aproape jumatate (47%) din locurile de munca legate de cultura si creatie sunt ocupate de persoane cu o varsta mai mica de 40 de ani, o cifra superioara mediei nationale (44%).

De asemenea, exporturile de bunuri culturale franceze sunt estimate la 2,7 miliarde euro, cele mai bune performante fiind inregistrate de jocurile video, carte si presa.

"Muzica, cinema-ul, literatura, artele grafice constituie un adevarat 'soft power' francez, pentru exporturile si influenta noastra", precizeaza premierul francez, Manuel Valls.

"Este un sector determinant pentru economie, insa este un sector fragil", subliniaza, la randul sau, Jean-Noël Tronc, director general al Societatii autorilor, care a tras un semnal de alarma asupra posibilelor consecinte economice ale atentatelor de la 13 noiembrie, care au produs o scadere a vanzarilor de bilete in lumea spectacolelor si o crestere a cheltuielilor pentru a securiza salile.

In cel mai grav scenariu, adica al unei scaderi de durata a gradului de frecventare, "mai multe zeci de mii de locuri de munca ar putea fi in pericol", estimeaza Marc Lhermitte, de la EY.

Potrivit acestui expert, numai o scadere cu 20% a gradului de frecventare a salilor si a vanzarilor de bilete timp de un an ar putea avea un impact asupra a 20.000 pana la 30.000 de locuri de munca.