Colapsul spatiului Schengen ar costa UE pana la 1.400 miliarde euro
Colapsul spatiului Schengen ar putea costa UE pana la 1.400 miliarde euro in urmatorul deceniu, arata un studiu al fundatiei Bertelsmann din Germania, transmite Reuters.
In cel mai pesimist scenariu, in care reintroducerea controalelor la frontierele Europei va duce la majorarea preturilor produselor din import cu pana la 3%, Germania si Franta, cele mai mari economii europene, vor inregistra in perioada 2016 - 2025 costuri de pana la 235 miliarde euro, respectiv 244 miliarde euro.
In cazul unui impact minim, in care preturile produselor din import ar creste cu 1%, UE se va confrunta cu costuri de aproximativ 470 miliarde euro in urmatorul deceniu, estimeaza Bertelsmann. Costurile ar putea urca in UE la 1.400 de miliarde euro (sau 10% din PIB) in cel mai rau scenariu.
"Daca sunt reintroduse controalele la frontiera in interiorul Europei, ritmul de crestere al economiei, deja slab, se va afla sub o presiune suplimentara", a avertizat Aart De Geus, presedintele Bertelsmann.
Pe langa lovitura de imagine data Europei, colapsul spatiului Schengen va duce la cresterea perioadelor de timp necesare transportarii marfurilor in regiune, ceea ce va spori costurile pentru companii si consumatori.
26 de state fac parte din spatiul Schengen, 22 fiind membre ale UE.
Infiintat in urma cu 30 de ani, spatiul Schengen, zona de libera circulatie fara pasaport din Europa, se afla sub o presiune severa din cauza imigrantilor veniti in special din Orientul Mijlociu si Africa.
Pentru a contracara intrarile acestora pe teritoriile lor, multe state membre ale spatiului Schengen au reintrodus in ultimele luni controale la frontiere, ceea ce a provocat temeri privind colapsul intregului sistem.
Ministrul german de interne, Thomas de Maiziere, a declarat duminica la ARD ca statele membre ale UE trebuie sa aiba o abordare comuna pentru a evita colapsul spatiului Schengen.
Impactul minim, in care preturile produselor din import ar creste cu 1%, ar putea costa Germania si Franta 77 de miliarde euro si, respectiv, 80,5 miliarde euro, in perioada 2016 si 2025.
Prabusirea Schengen, combinata cu efectele incetinirii Chinei si problemele din SUA, ar majora costurile pentru statele din afara zonei undeva intre 91 si 280 miliarde euro, in perioada 2016 si 2025, conform studiului.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS