Cautarile avionului Boeing 777 dat disparut vor fi cele mai scumpe din istorie. Din 8 martie si pana in prezent s-au cheltuit deja 100 mil. dolari
Cautarile avionului Boeing 777 apartinand companiei Malaysia Airlines, disparut misterios la 8 martie, ar urma sa fie unele dintre cele mai scumpe din istoria aviatiei, considera unii experti, in conditiile in care operatiunile ar putea continua o perioada indelungata, relateaza AFP.
Zborul MH370, care asigura legatura intre Kuala Lumpur si Beijing si avea la bord 239 de persoane, si-a schimbat din motive necunoscute traseul la aproape o ora de la decolare si, cel mai probabil, s-a prabusit la sud de Oceanul Indian, la 2.000 de kilometri in largul coastei de vest australiene.
Australia, care coordoneaza cautarile in aceasta zona izolata si cu un trafic maritim redus, a evitat, deocamdata, orice discutie publica referitoare la costurile operatiunilor in vederea localizarii avionului, dar Malaysia considera ca acestea sunt "enorme".
"Cand se pune problema recuperarii epavei unui avion de la o adancime de 4,5 kilometri, nicio armata nu poate face acest lucru", a declarat ministrul malaysian al Transporturilor si Apararii, Hishammuddin Hussein. "Pentru aceasta, se apeleaza la ajutorul unor firme private, iar costurile sunt enorme", a adaugat oficialul malaysian.
Ravikumar Madavaram, expert in transporturi aeriene la firma de consultanta Frost and Sullivan, apreciaza costul operatiunilor de cautare realizate din 8 martie la aproximativ 100 de milioane de dolari (72 de milioane de euro).
Aceste cheltuieli sunt suportate in principal de Malaysia, Australia si China, tara din care proveneau 152 dintre pasagerii aflati la bord. "Este una dintre cele mai ample operatiuni de cautare din istoria aviatiei, iar, din punct de vedere al costurilor, va fi cea mai scumpa", a declarat expertul.
Doar pentru prima luna de cautari, care au inceput in Marea Chinei si in stramtoarea Malacca, iar apoi s-au mutat spre Marea Andaman, Pentagonul a alocat 7,3 milioane de dolari.
In afara de Malaysia, la operatiunile lansate in primele saptamani au participat, de asemenea, echipe din Singapore, Vietnam si India.
In Oceanul Indian, unde s-au concentrat ulterior operatiunile de cautare, nave si avioane ale armatelor din Australia, Marea Britanie, Noua Zeelanda, China, Coreea de Sud si Japonia au verificat zone intinse, insa fara niciun rezultat.
Sperantele se indreapta in prezent asupra operatiunilor incepute de un submarin echipat cu un sonar, oferit de Marina americana, care coboara pana la 4.500 de metri adancime pentru a analiza fundul oceanului, intr-o zona demarcata.
David Gleave, specialist in siguranta aeriana la Universitatea din Loughborough, considera ca, daca avionul ar fi localizat in acest moment, costurile "ar fi de ordinul a sute de milioane de dolari", dar, cu cat operatiunea dureaza mai mult, cu atat factura continua sa creasca.
In plus, atunci cand epava va fi localizata, vor fi alte costuri, care vor depinde de adancimea la care s-ar afla avionul si de aria pe care sunt raspandite fragmentele aparatului.
In acest caz, compartiile au fost facute cu operatiunile in vederea localizarii zborului Air France 447, care s-a scufundat in Oceanul Atlantic in iunie 2009. Operatiunile, care au implicat Franta, Brazilia si Statele Unite, timp de doi ani, au costat intre 80 si 100 de milioane de euro, potrivit Biroului francez de anchete si analize.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS