Brexitul, gata să bage Regatul în recesiune. Economia britanică s-a contractat de patru ori mai mult decât estimările, după ce industria a înregistrat cel mai semnificativ declin din 2002
Brexit, lire sterline
Un declin "dramatic" al producţiei auto şi reducerea stocurilor au dus la scăderea activităţii economiei britanice în aprilie, iar incertitudinile privind Brexitul au dus la reducerea cheltuielilor şi a investiţiilor, transmite BBC.
PIB-ul Marii Britanii s-a contractat cu 0,4% în aprilie, după un declin de 0,1% în martie, iar în perioada februarie - aprilie 2019 creşterea a încetinit la 0,3%, a anunţat luni Oficiul Naţional de Statistică (ONS).
"Încetinirea din perioada februarie - aprilie 2019 şi contractarea economiei din aprilie au fost în principal determinate de scăderea dramatică a producţiei auto, incertitudinile privind data ieşirii din UE ducând la închiderea temporară a unor unităţi", a apreciat Rob Kent-Smith, statistician la ONS, potrivit Agerpres.
Declinul din aprilie şi cel din în perioada februarie - aprilie 2019 este mult mai accentuat decât estimau analiştii. Sectorul industriei a înregistrat o scădere de 3,9% în aprilie, cel mai semnificativ declin din iunie 2002. De asemenea, producţia auto a scăzut în aprilie cu 24%, cel mai important recul ultimii 24 de ani, când s-a început publicarea acestor statistici.
Luna trecută, Banca Angliei (BoE) estima o încetinire a PIB-ului Marii Britanii la 0,2% în perioada aprilie - iunie 2019, de la 0,5% în primele trei luni din acest an, deşi duminică economistul şef al BoE, Andy Haldane, aprecia că se aşteaptă la o creştere solidă, de 1,5%, pe ansamblul acestui an.
Săptămâna trecută, Ford a anunţat că va închide anul viitor fabrica Bridgend din Marea Britanie, din cauza scăderii cererii, fiind ameninţate 1.700 de locuri de muncă.
Anunţul Ford reprezintă o nouă lovitură pentru industria auto din Marea Britanie, confruntată cu o scădere la aproape jumătate a investiţiilor, în principal din cauza incertitudinilor legate de Brexit. Printre companiile care au anunţat că îşi reduc sau îşi opresc producţia în Marea Britanie se află Jaguar Land Rover,Nissan, Airbus, Sony, Dyson,Toyota şi Honda. O serie de investiţii sunt amânate, inclusiv decizia grupului francez PSA de a păstra uzina din Ellesmere Port.
În aprilie, Ford anunţa că îşi va reconsidera investiţiile în Marea Britanie dacă ţara nu va ajunge la un acord care să garanteze o ieşire lină din Uniunea Europeană.
Preşedintele Ford Europa, Steven Armstrong, a avertizat asupra potenţialelor efecte dezastruoase ale unui Brexit fără acord, prin care Regatul Unit părăseşte blocul comunitar fără o înţelegere privind viitoarele relaţii comerciale. Aceasta ar putea însemna tarife vamale şi verificări la graniţe, care ar putea întrerupe semnificativ afacerile, în special în sectorul auto.
Într-un astfel de scenariu, Ford "va trebui să reflecteze cu seriozitate asupra viitorului pe termen lung al investiţiilor sale în Marea Britanie", a declarat Armstrong.
"Am fost foarte consecvenţi în a avertiza încă de la referendum că un 'hard' Brexit, un Brexit fără acord, ar fi un dezastru pentru industria auto britanică, inclusiv pentru Ford. Deci, orice acord în care relaţii comerciale vor însemna tarife vamale şi verificări la graniţe vor afecta semnificativ afacerea noastră şi ne-ar putea costa anual miliarde de dolari", a afirmat şeful Ford Europa.
Acesta a adăugat că producătorul auto cheltuie deja zeci de milioane de dolari pregătindu-se pentru posibilele efecte ale unui Brexit fără acord, care ar putea opri activitatea porturilor şi ar încetini livrările de componente şi maşini între Europa şi Regatul Unit.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS