Zborul de 800 de euro de la Bucuresti la Sibiu, cu escala la Viena. De ce sunt mai scumpe cursele interne decat cele in strainatate, desi distantele sunt cu mult mai mici
Monopolul companiei nationale pe cursele aeriene interne a creat o situatie cel putin stupida. Sa zbori in interiorul Romaniei este de multe ori mai scump, ca in strainatate. In Italia, de pilda. O adevarata anomalie e insa cursa Bucuresti-Sibiu, cu escala la Viena. Un bilet dus-intors costa peste 800 de euro, mai mult decat pana in Thailanda. Reprezentantii Tarom spun ca in pret sunt incluse costurile de operare si taxele de aeroport.
Cursele interne nu sunt pentru romanii simpli, iar din cauza preturilor prohibitive putini isi permit sa zboare in tara.
Paradoxal, dar sa zburati din Bucuresti la Iasi, Cluj, Sibiu, Oradea, Timisoara este mai scump decat la Roma sau la fel de scump ca la Budapesta si Viena. Asta desi distantele pe cursele interne sunt de trei ori mai mici decat pe extern.
Cursa Bucuresti-Sibiu, de exemplu, este un paradox greu de inteles. In jurul orei 8.00 dimineata se decoleaza din Bucuresti la Viena, unde se asteapta 4 ore. Abia la ora 15.00 ajungeti la Sibiu, dupa 7 ore. Pentru aceasta cursa platiti si 870 de euro.
Banii pe care ii dati pe o cursa dus-intors Bucuresti-Sibiu va ajung sa zburati dus-intors Romania-Thailanda sau pana in Statele Unite. Mai puneti 350 de euro si ajungeti in cealalta parte a pamantului, in Sydney, Australia.
Cu alte cuvinte, Tarom a renuntat practic la cursa Bucuresti - Sibiu. De altfel, reprezentantii companiei spun ca: "Pretul final al biletelor pe rutele interne este influentat in mare parte si de taxele aeroportuare. Aceasta pondere se situeaza intre 17-25% din pretul final al biletului. Pentru zborurile externe, politica tarifara se stabileste atat in functie de nevoia de acoperire a costurilor, cat si de concurenta cu alti operatori."
Aeroporturile sustin ca de vina este situatia de monopol de pe piata aeriana interna. Desi au zburat pe cursele interne la un moment dat, companiile low-cost au renuntat.
"Nu putem sa zburam cu avioane de 180 de locuri acolo unde sunt 80 de pasageri", spune Gheorghe Racaru, directorul Blue Air.
Zborurile operate de Tarom pe rutele interne furnizeaza 30% din traficul anual al companiei. Alternativa ar fi doar companiile care opereaza curse private. O ora de zbor incepe de la 120 de euro, iar pana la Cluj platiti in jur de 500 de euro. Adica iesiti mai ieftin daca sunteti un grup de 10 persoane.
Mai multe despre:
#Tarom#transport aerian
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS