Vom plati taxa de autostrada. Concesionarii care nu-si recupereaza investitia vor primi diferenta de la stat
Guvernul intentioneaza sa modifice regimul actual al concesiunii de autostrazi in sensul ca in contractul incheiat cu investitorul sa fie inclus si angajamentul ca, daca investitia nu este recuperata in cuantumul estimat din taxa pe autostrada, statul sa suporte diferenta de la buget.
Modificarea va fi introdusa pentru a-i convinge pe investitori sa se implice in constructia de autostrazi, prin concesiune, au declarat surse oficiale, citate de Mediafax.
"Guvernul va discuta o solutie legislativa in ceea ce priveste concesiunea. Concesiunea se face din banii investitorilor, cu taxa pe autostrazi, insa statul roman trebuie sa se oblige ca plateste diferenta intre ceea ce au calculat investitorii ca trebuie sa obtina ca si incasari si ceea ce eventual nu incaseaza. Altfel, nu vrea nimeni sa faca concesiune, iar astazi vrem proiectul Comarnic-Brasov, apoi va fi Pitesti-Craiova", au afirmat sursele citate.
Potrivit acestora, procedura va fi negociata cu investitorii, inclusiv cuantumul investitiei recuperate si perioada de amortizare.
Guvernul va abroga actuala lege a parteneriatului public-privat, in urma criticilor formulate atat de Comisia Europeana, cat si de reprezentantii mediului de afaceri, si va promova in regim de urgenta un nou act normativ in domeniu.
Guvernul estimeaza ca va asigura in acest an 3,4 miliarde lei (777,5 milioane euro) din fonduri externe si 881,9 milioane lei (201,6 milioane euro) de la buget pentru constructia de autostrazi si reabilitari de drumuri nationale, finantarea fiind calculata pentru proiectele considerate prioritare.
Pe lista principalelor proiecte de infrastructura finantate in acest an au fost incluse, printre altele, Autostrada Orastie-Sibiu (cu o alocare de 699 milioane lei integral din fonduri externe nerambursabile postaderare), Autostrada Cernavoda-Constanta (435,4 milioane lei, din care 9,8 milioane lei din fonduri externe nerambursabile postaderare si 425,6 milioane lei din fonduri externe rambursabile), Autostrada Lugoj-Deva (430 milioane lei integral din fonduri externe nerambursabile postaderare), Autostrada Bucuresti-Brasov (369 milioane lei integral din bugetul de stat), Autostrada Arad-Timisoara si By- pass Arad (250,7 milioane lei, din care 18,7 milioane lei din fonduri externe nerambursabile postaderare si 231,9 milioane lei din fonduri externe rambursabile), Autostrada Brasov-Cluj-Bors (188,3 milioane lei integral din bugetul de stat), Autostrada Nadlac-Arad (170 milioane lei integral din fonduri externe nerambursabile postaderare), varianta de ocolire a oraselor Deva-Orastie la standard de autostrada (324,4 milioane lei integral din bugetul de stat), mai scrie Mediafax.
Pe acelasi subiect: