Cronica unui faliment neanuntat. Situatie rusinoasa pe aeroporturile din Spania, unde mii de oameni au ramas blocati la sol VIDEO
Mii de oameni s-au trezit blocati in salile de asteptare, dupa ce compania la care cumparasera bilete a anuntat brusc ca a intrat... in faliment si a anulat toate zborurile. Fara avertismente si, mai rau, fara a le oferi clientilor o solutie alternativa.
Ultimul zbor al celor de la Spanair a aterizat aseara la ora 23:00, ora Romaniei. Presa iberica sustine ca cel putin 22.000 persoane au fost afectate de anularea a peste 100 de zboruri, dar reprezentantii companiei nu au confirmat aceasta cifra. In terminalele aeroporturilor din Spania, oamenii erau in culmea disperarii.
"Este o rusine! Asa ceva se intampla intr-o tara din Lumea a Treia, nu in centrul Europei, asa sa stiti!"
"Nu ne-au spus altceva, decat sa facem reclamatie la Spanair si atat.
- Ati facut imbarcarea?
-Nu, inca nu am apucat sa facem imbarcarea.
- Aveti vreo informatie? V-a spus cineva care este motivul pentru care zborurile s-au anulat?
- Nu. Tot ce ne-au spus este ca nici ei nu stiu prea multe, ca acum nu fac relocari, poate ca maine vor sti mai multe, dar astazi nu ne pot da alte informatii."
Luati prin surpindere, multi pasageri si-au petrecut noaptea in salile de asteptare, sau stand la cozi interminabile. Mai intai la ghiseele Spanair, ca sa afle totusi ce se intampla, apoi la birourile celorlalte companii aeriene.
"Aveam zbor din La Coruna la 7 dimineata, am ajuns mai devreme si am aflat ca este anulat. N-au trimis niciun mesaj, era totul ok. Si astazi se pare ca stam....rau."
In tot acest vacarm, reprezentantii Spanair s-au multumit cu declaratii seci, lipsite de solutii reale. "Consiliul de Administratie al Spanair a decis in aceasta dupa-amiaza sa inceteze zborurile. Motivul este acela ca in aceasta dimineata am luat la cunostinta incapacitatea de plata in care ne aflam, pentru urmatoarele saptamani si luni."
Tavalugul a pornit cand negocierile de preluare a Spanair de catre arabii de la Qatar Airways au esuat. Imediat, guvernul autonom al Cataloniei a anuntat ca nu mai subventioneaza compania, iar cei de la Spanair s-au trezit ca n-au de unde sa-si achite datoriile de 150 de milioane de dolari.
Acum, 4.000 de angajati vor ingrosa randurile somerilor din Spania, al caror numar a depasit deja pragul psihologic de 5 milioane de oameni.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS