Transporturile isi recunosc ineficienta: Au cheltuit cu drumurile 3,5 mld. euro in doi ani, dar au facut doar 52 km de autostrazi
In anii 2009 si 2010 Ministerul Transporturilor a finalizat proiecte de infrastructura rutiera in valoare totala de 3,5 mld. euro, cu bani de la bugetul de stat, insa numarul de noi kilometri de autostrada a fost de doar 52 in aceeasi perioada (tronsonul Campia Turzii - Turda - Gilau).
Cu toate acestea, institutia promite ca in urmatorii ani vor fi finalizate cateva sute de kilometri de autostrazi dupa ce in a doua parte a anului au inceput lucrarile la peste 200 km, reiese dintr-o analiza a Ziarului Financiar pe baza listei obiectivelor de investitii ce au ca termen de finalizare anul 2011 publicata de Ministerul Transporturilor pe site-ul propriu.
Astfel, in perioada 2009-2010 Transporturile au finalizat proiecte sustinute din bugetul de stat in valoare de 16,1 miliarde de lei (3,8 miliarde de euro), iar din aceasta suma aproape 14,8 mi¬liarde de lei (3,5 miliarde de euro) au mers in infrastructura rutiera.
Mai mult, in perioada 2009-2010 au fost finalizate proiecte de investitii cu o valoare totala de 25,4 mld. lei (circa 6 mld. euro), peste 63% din aceasta suma fiind reprezentate de obiective cu finantare de la bugetul de stat, potrivit calculelor ZF.
Printre singurele proiecte notabile pe care Transporturile le-au inaugurat in 2009 si 2010 se numara reabilitarea primilor 60 de kilometri ai caii ferate Bucuresti - Constanta si inaugurarea a 52 de kilometri ai autostrazii Transilvania, pe ruta Campia Turzii - Turda - Gilau.
Pe de alta parte, Ministerul Transpor¬turilor vrea sa finalizeze anul acesta proiecte de investitii in valoare de 20 mld. lei (4,8 mld. euro), circa doua treimi din aceasta suma fiind finantate de la bugetul de stat. Cea mai mare parte a investitiilor Ministerului Transporturilor ce urmeaza sa fie finalizate in 2011, aproape 65%, intra in infrastructura rutiera, in conditiile in care, cel putin teoretic, anul acesta vor fi gata proiecte de drumuri in valoare de 12,9 miliarde de lei (peste 3 miliarde de euro).
Citeste si
Cum a incercat HP sa reinventeze tabletele si a esuat. De ce nu reusesc producatorii sa bata iPad