Transportatorii, supărați pe aplicațiile de car-sharing, care nu plătesc taxe la stat. Patronat: Transportatorii autorizaţi plătesc anual peste 435 mil. euro numai pentru taxe locale
Protest taximetristi
Săptămânal în România apare câte o aplicaţie gen Uber sau Taxify în spatele căreia stau multinaţionale de miliarde, iar cineva "sifonează" bani în afara ţării, deoarece se încasează bani pe aceste aplicaţii, care pleacă direct în Olanda sau în alte ţări offshore, acuză reprezentanții trasportatorilor.
În același timp, transportatorii autorizaţi de persoane plătesc anual la nivel naţional peste 435 de milioane de euro numai pentru taxe locale, a declarat Vasile Ştefănescu, preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), scrie Agerpres.
Transportatorii rutieri, membri ai COTAR, protestează joi în Piaţa Victoriei pentru îndepărtarea "falşilor transportatori" de pe drumurile naţionale şi trecerea activităţii de rent-a-car la Ministerul Transporturilor.
"Am organizat protestul ca un semnal de alarmă pentru această ordonanţă de urgenţă, din nou. Vrem neapărat să se dea această ordonanţă de urgenţă, să nu mai fim amânaţi din lună în lună, din an în an aşa, cum a fost până acum. Ştiţi că nu suntem la primul protest, suntem la n-lea şi, culmea, pentru acelaşi lucru! Nu am venit niciodată în faţa Guvernului să strigăm sloganuri ca să cadă Guvernul, să plece acasă cineva. Nu. Nu am venit să cerem bani pentru noi, vreo facilitate fiscală. Am venit să cerem un lucru pertinent ca toţi cei care fac această activitate pe lângă noi, nelicenţiaţi, neautorizaţi, să poată fi sancţionaţi. Atâta tot. Am cerut acum şi ca activitatea de rent-a-car să treacă la Autoritatea Rutieră Română, din moment ce ea nu este reglementată de peste 15 ani în toate consiliile locale din toată ţara. Deci, 95% din consiliile locale, din 2003, de la apariţia legii, nu au făcut nimic, nu dau niciun fel de autorizaţie de rent-a-car. Deci, în afară de faptul că există o piraterie şi în acest domeniu, statul nu a încasat niciun ban de peste 15 ani din autorizarea acestor rent-a-car-uri. Deci, nu este corect nici pentru noi", a spus Ştefănescu.
În ceea ce priveşte aplicaţiile de transport gen Uber sau Taxify, Ştefănescu a atras atenţia asupra faptului că nu sunt singurele în România, ci săptămânal apar altele similare, în spatele cărora stau multinaţionale "de miliarde", care sifonează bani din ţară.
"Toate aceste aplicaţii în spatele cărora stau multinaţionale de miliarde - vreau să vă spun că nu este doar una singură, Uber sau Taxify. Vedeţi că în fiecare săptămână în România, că e ţara tuturor posibilităţilor, apare câte o aplicaţie. Uitaţi-vă şi vedeţi că în fiecare săptămână apare câte una. De ce? Pentru că România a devenit ţara tuturor posibilităţilor. Aici nu trebuie respectată legea de toată lumea. Trebuie respectată numai de românii proşti. De către băieţii deştepţi sub nicio formă. De asta suntem aici. Am respectat cât de cât şi rugămintea domnului ministru Cuc, care m-a sunat aseară şi ne-a rugat să încercăm să nu blocăm Bucureştiul din nou, dar totuşi ne-am strâns (...), pentru a da un semnal de alarmă. Într-adevăr, am vorbit cu cei din ţară să nu mai vină în număr atât de mare - ne cerem scuze cetăţenilor bucureşteni, dar îi rog să ţină cont că nu este vina noastră. Suntem în stradă de atâţia ani de zile şi nu se dă această ordonanţă. S-a promovat în urma discuţiei cu doamna ministru Plumb, în urma discuţiei cu domnul vicepremier Suciu, în urma discuţiei cu domnul ministru Cuc şi vedem că nu se dă. Deci, cineva o stopează undeva. Nu poate să o stopeze decât prin lobby parlamentarii interesaţi şi nişte funcţionari din cadrul ministerelor care blochează acest lucru. ANAF nu poate să spună că este străin de acest lucru. Noi am făcut sesizări la ANAF de trei ani. ANAF oare nu vede că cineva sifonează bani în afara ţării? Adică ANAF face pe neştiutorul şi nu ştie că se încasează bani pe nişte aplicaţii şi pleacă direct în Olanda sau în alte ţări offshore? Nu se poate! Nu poţi să spui că tu nu vezi, atâta timp cât noi numai din taxele locale pe care le plătim, autorizări şi restul, pe care le plătim anual, sunt peste 435 de milioane de euro. Şi aici nu intră taxele, impozitele firmelor sau taxele pe care le plătim pentru salariaţii firmelor. Numai taxele locale pe care le plătim la nivel naţional, peste 435 de milioane de euro. Bob numărat. Şi atunci? Nu e mai bine să fure alţii încă 435 de milioane anual şi să îi ducă afară?! E mai corect aşa", a acuzat preşedintele COTAR.
Întrebat ce vor face în continuare transportatorii, Ştefănescu a răspuns: "În fiecare săptămână vom fi în faţa Guvernului, dacă nu se va da ordonanţa''.
Uber şi Taxify solicită Guvernului să amâne OUG
Reprezentanţii companiilor de ridesharing Uber şi Taxify solicită Guvernului să amâne o potenţială Ordonanţa de Urgenţă care poate duce la limitarea sau dispariţia serviciilor alternative de transport urban.
"În legătură cu protestele de astăzi şi OUG-ul pentru modificarea legii taximetriei, care poate duce la limitarea sau dispariţia serviciilor alternative de transport urban, poziţia comună a companiilor de ridesharing Uber şi Taxify rămâne neschimbată. Apreciem deschiderea Guvernului la dialog şi îi asigurăm de cooperarea noastră deplină pentru modernizarea legislaţiei de transport, în linie cu recomandările Comisiei Europene, conform căreia aceste servicii noi trebuie reglementate şi nu interzise. Până când vom avea şi în România un cadru de reglementare pentru noile servicii de transport alternativ, cadru similar altor ţări membre UE, solicităm membrilor Guvernului să amâne o potenţială Ordonanţa de Urgenţă, în numele celor peste 2 milioane de utilizatori şi a zecilor de mii de şoferi care folosesc platformele noastre pentru a-şi câştiga existenţa", se arată într-un comunicat comun al celor două companii.
Potrivit documentului, această nouă industrie a serviciilor alternative de transport a contribuit cu zeci de milioane de euro la economia locală şi la crearea şi menţinerea a zeci de mii de locuri de muncă ce aduc noi taxe la bugetele publice.
"Potenţialul este unul considerabil, iar angajamentul nostru comun este să investim în continuare în dezvoltarea acestei industrii în România. Ne dorim să lucrăm cu autorităţile pentru a ajuta la eficientizarea transportului urban, reducerea poluării şi rezolvarea crizei parcărilor din marile oraşe. Împărtăşim părerea industriei de taxi că este nevoie de o actualizare a cadrului legislativ, însă credem că aceste schimbări trebuie să favorizeze dezvoltarea industriei de mobilitate", se mai arată în comunicat.
În ultimele două zile, reprezentanţii FORT şi COTAR au protestat în Piaţa Victoriei, solicitând Guvernului adoptarea ordonanţei pentru combaterea pirateriei în sectorul transportului rutier. Transportatorii cer eliminarea sintagmei "în mod repetat", şi trecerea activităţii de' rent a car' la Ministerul Transporturilor.
Mai multe despre:
#Transportatori#proteste
Pe acelasi subiect: