Caile Private Romane. Privatii demonstreaza ca pot face bani din liniile "neprofitabile" din Romania, inchise de CFR Calatori
In Romania, o tara in care nasul este inca la putere in trenul de stat, cei din companiile particulare demonstreaza ca pot face bani si pe calea ferata. Culmea, acest lucru se intampla, chiar pe liniile la care cei de la CFR Calatori au renuntat, pentru ca ar fi fost total neprofitabile. Reporterii PRO TV au mers pe un astfel de traseu, pentru a vedea cum au reusit privatii, acolo unde statul si-a declarat incompetenta.
Ruta Bucuresti-Oltenita. O zona rau famata, de unde CFR Calatori si-a retras trenurile din cauza furturilor de fier si a miilor de blatisti. Insa linia a fost inchiriata pentru 140.000 de lei pe an, iar compania castigatoare si-a pus pe sine propriile garnituri. Ca prin minune, problemele au disparut.
Cea mai grava problema a acestui tren, siguranta calatoriei, a fost rezolvata foarte simplu. In primul rand, au fost instalate camere de supraveghere. Apoi, a fost angajata o firma de paza. Daca aveti totusi sesizari, puteti sa le faceti pe pagina de Facebook a companiei.
Firma si-a facut un cont special de reclamatii, pentru a raspunde in timp real calatorilor, care, supriza au inceput sa-si cumpere tichete. Cu ajutorul sutelor de camere video au disparut si furturile.
Inainte, CFR Calatori circula cu doua trenuri pe zi la o viteza de 20 de km/h, ducea 600 de oameni, care, daca aveau bilet, plateau 7,3 lei. Astazi, cele 16 trenuri private merg cu 50 de km/h, duc 3.000 de calatori, iar biletul e chiar mai ieftin. Pentru asta, compania a investit 100.000 de euro.
"Statul este un prost manager. Este o investitie care se recupereaza in timp, in anii ce vor urma, datorita cresterii vitezei", spune Constantin Oprea, reprezentant Transferoviar Calatori.
Mai ales ca primeste subventii. In 2013, statul va plati subventii de 250 milioane de euro. 22%, adica 56 de milioane de euro, vor ajunge la cele trei companii private care opereaza in Romania.