Heinrich Vystoupil a cerut un salariu anual de 120.000 de euro la care a dorit sa se adauge bonusuri de performanta si facilitati pentru sotia si copiii sai.

Aceste cerinte sunt un lucru obisnuit pentru un sef de multinationala, iar in general in domeniul aviatei salariile sunt peste medie. De exemplu, Czech Airlines are 15 directori cu un salariu mediu mai mare de 110.000 euro pe an.

Insa Ministerul Transporturilor probabil ca nu isi doreste sa cheltuiasca atatia bani pentru un singur om, mai ales ca ceilalti zeci de manageri privati pe care urmeaza sa ii angajeze la alte companii vor avea dupa aceea pretentii la fel de mari.

Austriacul a fost ales sa preia functia de sef al TAROM joia trecuta, iar apoi au inceput negocierile pentru pachetul salarial, care in momentul de fata sunt in impas.

Heinrich Vystoupil este printre putinii membrii selectati recent pentru consiliul de administratie al TAROM care are si exeprienta in domeniul aviatic. Totusi, pana acum el nu a mai avut niciodata o functie atat de importanta, ci a condus doar birouri regionale ale unor companii precum Austrian Airlines si Air Quatar.
 

Primul CEO la stat. Cine este austriacul ales sa "piloteze" Tarom intr-o perioada cu turbulente

Adrian Cighi, vicepresedinte Franklin Templeton Investments, declara miercuri la o conferinta organizata de Consiliul Investitorilor Straini ca nu stie daca a fost o coincidenta alegerea Tarom ca prima companie cu management privat, avand in vederea situatia dificila in care se gaseste compania. 

"Este probabil una dintre cele mai grele in care trebuie sa fie implementat acest proces. Nu stiu daca este o coincidenta sau nu, daca exista vreo intentie prin care sa arati ca asta s-ar putea sa nu functioneze, pentru ca Tarom este o sarcina dificila. Este o intrebare, la care vom avea raspuns in cativa ani", spunea Adrian Cighi. 

Dan Pascariu, numit recent presedinte al Consiliului de Administratie la Tarom, a aratat ca procesul de numire de manageri privati este facut la presiunea institutiilor financiare internationale, pentru ca la nivel intern nu se doreste implementarea unui astfel de mecanism. 

"Sunt oameni care pierd putere (daca se numeste management privat, n.r.). Acest proces se face impotriva vointei anumitor persoane. Este evident ca acest experiment cu Tarom s-a facut la presiunea institutiilor financiare internationale. Orice masura de restructurare in Romania s-a facut doar la presiune externa-NATO, UE, FMI, Banca Mondiala. Noi nu suntem in stare sa luam singuri astfel de masuri", a adaugat Dan Pascariu. 

Prima companie din subordinea Ministerului Transporturilor care a anuntat noul management este Tarom. Heinrich Vystoupil, fost sef al reprezentantei in Romania si Moldova a Austrian Airlines, a fost numit director general, iar Dan Pascariu, presedintele UniCredit Tiriac Bank, a preluat pozitia de presedinte al Consilului de Administratie al companiei de transport aerian.