Podul Calafat-Vidin va fi inaugurat in 14 iunie. Taxa de tranzitare va fi de 6 euro
Noul pod rutier si feroviar Calafat-Vidin va fi inaugurat in 14 iunie si va fi exploatat de o societate mixta romano-bulgara, iar taxa pentru tranzitarea acestuia va fi de 6 euro, a anuntat, marti, la Calafat, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu.
Relu Fenechiu, care a mers, marti, la Calafat pentru a verifica stadiul lucrarilor la Podul rutier-feroviar Calafat-Vidin, a anuntat ca acesta va fi exploatat de o societate mixta romano-bulgara, care va fi infiintata pana in 14 iunie, cand va avea loc inaugurarea acestui obiectiv.
Potrivit ministrului, lucrarile sunt aproape finalizate.
"Mai exista cateva detalii tehnice care vor fi gata in perioada imediat urmatoare, si aici ma refer la lucrarile care se executa la catenara (firul de alimentare cu energie electrica pentru circulatia feroviara), fiind o diferenta de nivel de doar 10 centimetri intre catenara dintre Romania si Bulgaria, pe care o vom pierde pe o distanta de o suta de metri", a precizat Fenechiu.
El a spus ca a primit asigurari ca pana pe 9 iunie vor fi montate si cabinele pentru personalul Politiei de Frontiera, atat pentru partea romana, cat si pentru partea bulgara.
"Desi initial, in speranta aderarii Romaniei si Bulgariei in spatiul Schengen, nu mai erau necesare aceste cabine, constructorul a dat asigurari ca vor fi functionale inainte de data inaugurarii, mai exact pe 9 iunie", a explicat Relu Fenechiu, care a anuntat ca taxa pentru traversarea podului va fi de 6 euro.
Ministrul Transporturilor a mai spus ca i-au fost semnalate unele probleme legate de calitatea infrastructurii feroviare, dar mai ales rutiere, motiv pentru care doreste ca, impreuna cu reprezentantii CNADNR si ai firmei constructoare, sa ia toate masurile astfel incat acestea sa fie remediate pana la inaugurare.
Presedintele Traian Basescu a promulgat, in 22 mai, legea de ratificare a acordului dintre guvernele Romaniei si Bulgariei privind constituirea societatii mixte care va exploata noul pod rutier si feroviar Calafat-Vidin.
Conform estimarilor, peste 100.000 de vehicule ar urma sa traverseze anual podul Calafat-Vidin.
Romania si Bulgaria au semnat acordul pentru construirea podului Calafat-Vidin in martie 2000, insa initierea proiectului a intarziat din cauza fondurilor insuficiente. Podul de doi kilometri peste Dunare este parte a coridorului paneuropean de transport care leaga orasul german Dresda de Istanbul (Turcia).
Podul va avea doua benzi rutiere pe fiecare sens, o linie de cale ferata, doua trotuare si o pista pentru biciclisti. Costurile constructiei, care pana in anul 2011 erau estimate la circa 225 de milioane de euro, vor depasi cel mai probabil 250 milioane de euro pana la finalizarea proiectului. Proiectul a beneficiat de imprumuturi si finantari gratuite de la Uniunea Europeana, Banca Europeana pentru Investitii, Agentia Franceza pentru Dezvoltare si Institutia Germana de Credit pentru Reconstructie si Dezvoltare.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS