Noua politică de preţ pentru bagaje de la Wizzair şi Ryanair aduce cele două companii low cost în faţa Consiliului Concurenţei
O nouă politică de preţ pentru bagaje aduce două dintre companiile aeriene low cost din România în faţa Consiliului Concurenţei.
Acum o săptămână, Wizzair şi Ryanair au început simultan să taxeze suplimentar pasagerii care vor să ia în cabine bagaje de dimensiunea unui troller mic. Călătorii pot lua cu ei, gratuit, doar poşete sau serviete, care încap sub scaun.
Schimbarea este cercetată şi de organismele de specialitate din alte ţări. Una dintre companii spune că măsură a dus la fluidizarea procesului de îmbarcare.
Dacă geamantanul unui pasager este prea lat şi prea lung şi nu respectă noile dimensiuni impuse de operator pentru bagajul gratuit, adică 40-30-20 de cm la WIZZ Air şi 40-20-25 de cm Ryan Air, posesorul are de dat în plus 25 de euro.
Bagajul de mână al unui tânăr depăşeşte dimensiunile celui inclus în preţul biletului. Va trebui să plătească încă 8 euro.
Nu toţi călătorii acceptă surpriza cheltuielilor neaşteptate, aşa că unele genţi sunt desfăcute înainte de check-in.
Chiar dacă şi-au cumpărat biletele înainte de 1 noiembrie, pasagerii ar trebui să plătească până la 25 de euro, ca să poată lua cu ei în cabina un troller mic. Pot lua gratuit doar poşete sau un rucsac, care încape sub scaun. Nu poţi pune în el haine pentru o zi-două sau încălţăminte de schimb.
Pentru că Wizzair şi Ryanair au operat în acelaşi timp aceste schimbări, mai multe asociaţii pentru protecţia călătorilor din Spania şi România au depus reclamaţii la autorităţile locale.
”În Italia s-a stopat temporar această nouă regulă impusă de cei doi transportatori, urmând să se ia o decizie finală la aceste sesizări. Asta aşteptăm şi noi din partea Consiliului Concurenţei, nu neapărat o sancţiune sau o amendă, ci să se revină la regulile anterioare datei de 1 noiembrie”, explică Alexandra Dumitrescu, reprezentant.
Compania Ryanair ne-a transmis, însă, că într-o săptămână de la intrarea în vigoare a noilor preţuri, clienţii au avut de câştigat. Au plătit mai putin, e drept, pentru bagaje mult mai uşoare. Iar pentru că personalul a avut de cărat mai puţine bagaje, oamenii au trecut mai rapid prin filtrele de securitate, au urcat mai repede în avion şi au ajuns la destinaţie cu mai puţine întârzieri.
Reprezentanţii companiei Wizz Air ne-au transmis că noua politică de bagaje, care permite clienţilor un bagaj gratuit în cabină, este transparentă şi echitabilă.
Pe acelasi subiect: