Nici n-au inceput lucrarile si tronsonul Comarnic-Brasov are probleme. Ce legatura au familiile Cantacuzino si Bibescu sau regele cu autostrada
Autoritatile prahovene se asteapta la probleme in privinta exproprierilor care vor fi facute pentru construirea autostrazii Comarnic - Brasov, printre cei care vor fi expropriati numarandu-se urmasi ai familiei regale, ai familiilor Cantacuzino si Bibescu, unii dintre acestia traind in strainatate.
Autoritatile din judetul Prahova se asteapta sa intampine probleme in momentul in care vor fi facute exproprierile de terenuri pentru realizarea tronsonului de autostrada Comarnic - Brasov, a carui constructie urmeaza sa inceapa in ultimul trimestru al acestui an, a declarat, sambata, presedintele Consiliului Judetean Prahova, Mircea Cosma, scrie Mediafax.
"Urmare a experientei pe care o avem in constructia autostrazii Bucuresti - Ploiesti, unde au fost probleme cu exproprierile, inclusiv cu primaria unei comune care a trebuit demolata, ma astept sa avem probleme, mai ales ca o parte dintre proprietarii padurilor sunt de asa-zisa vita nobila care vine din istorie si care nu traiesc in Romania. Retrocedarile de paduri mai ales sunt facute catre urmasii familiei Cantacuzino, catre urmasii familiei regale, catre urmasii familiei Bibescu, toti cei care au avut paduri si domenii de vanatoare in zona respectiva", a afirmat Mircea Cosma.
Seful Consiliului Judetean Prahova a precizat ca tarlalele sunt identificate, iar cele mai multe dintre cadastrele terenurilor care urmeaza a fi expropriate sunt facute. Cosma a mai spus ca proprietarii terenurilor pe care va fi construita autostrada Comarnic - Brasov vor fi expropriati conform legii si daca acestia nu vor fi de acord cu sumele pe care le vor primi pentru terenuri pot cere in instanta de judecata sume mai mari.
Potrivit lui Mircea Cosma, constructia autostrazii Comarnic - Brasov va incepe in trimestrul patru al acestui an, aranjamentele fiind facute astfel incat cu 1 octombrie sa inceapa amenajarea santierului, Consiliul Judetean Prahova identificand, impreuna cu primarii din zona, posibilitatile de amplasare a organizarii de santier.
Mircea Cosma a afirmat ca la acest tronson de autostrada vor lucra cel putin 800 de autobasculante, 200 de excavatoare, 30 - 40 de macarale, mai multe buldozere, cilindri compactori, dar si sapte masini care vor lucra la galeriile pentru tuneluri. Organizarea de santier pentru acest tronson de autostrada va fi mai mare decat pentru constructia unei autostrazi la campie.
Conform sefului Consiliului Judetean Prahova, autostrada Comarnic - Brasov este o lucrare care se afla pe plansele proiectantilor de drumuri din Romania inca din anul 1984, iar solutia initiala s-a schimbat foarte putin.
Pe acelasi subiect: