Metrorex a introdus in circulatie noile trenuri cumparate pentru 97 mil. euro. Cum arata si ce nume au. FOTO
Metrorex a introdus in circulatie, de miercuri, noile trenuri cumparate de la firma CAF Spania, in urma unui contract de peste 97 de milioane de euro. Acestea vor circula pe magistrala 2 Pipera - Piata Victoriei - Piata Unirii-Berceni. Se numesc Dunarea, Mures, Prut, Olt, Ialomita, Somes, Siret, Arges, Jiu, Buzau, Dambovita, Bega, Tisa, Prahova, Bistrita si Suceava.
Trenurile de metrou vor fi puse in circulatie esalonat, in semestrul II al anului 2014.
Potrivit contractului, primele patru sunt realizate la Beasain, Spania, iar urmatoarele 12 sunt asamblate la Atelierele Grivita din Bucuresti.

Noile trenuri au 6 vagoane, lungimea de 113,6 metri, latimea de 3,2 metri si capacitatea de a transporta un numar de 1.200 de calatori. Viteza maxima este de 80 km/h, iar viteza comerciala este de 40 km/h.

Din luna decembrie 2013, trenurile de metrou au inceput sa soseasca esalonat la Bucuresti. In perioada ianuarie-iunie 2014, trenurile de metrou produse de firma CAF au fost supuse unor probe statice si dinamice. Noile trenuri vor avea un numar suplimentar de bare de sustinere, de scaune (6 pentru fiecare tren) si un loc special pentru biciclete. De asemenea, persoanele cu mobilitate redusa pot cobori sau urca mai usor din/in tren, sunt create doua spatii special amenajate pentru fixarea si asigurarea scaunului rulant si este aplicat textul Braille pe butoanele de comanda a deschiderii locale a usilor trenului. Totodata, prin punerea in circulatie a noilor trenuri este inlocuit in totalitate parcul de trenuri de constructie veche mentinut in circulatie pe magistralele 1, 2 si 3 si este redus consumului de energie electrica cu aproximativ 5%, in timp ce costurile cu mentenanta pentru cele 16 trenuri sunt mai mici cu aproximativ 40% fata de costul suportat pentru cele vechi. Introducerea in serviciul comercial a trenurilor CAF va avea ca rezultat direct inlocuirea in totalitate a parcului de trenuri de constructie veche pe magistralele 1, 2 si 3.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS