Invazia chineza. Cate autostrazi si cai ferate vor sa construiasca investitorii de la Beijing in Romania. Lucrarile incep in 2014
Chinezii vorbesc, pentru prima data, despre proiecte de investitii de miliarde de euro, pe care vor sa le puna in practica in Romania. Dupa ani de discutii fara finalitate, acum exista chiar si termene pana la care se vor semna contractele: toate ar trebui parafate anul viitor.
Asiaticii si-au propus ca 2014 sa fie anul lor in Europa. Daca va intrebati de ce atata graba, atunci aflati ca vor sa isi faca reclama cu realizarile de aici ca sa dea bine si pentru alti potentiali clienti de pe batranul continent. O spun chiar ei.
Cei 400 de chinezi sositi la Bucuresti au pus la cale in 3 zile peste 30 de proiecte mari. Gao Yuanhai este directorul companiei de stat de drumuri si poduri. Sustine ca a intrat deja in parteneriat cu o companie pentru constructia autostrazii Craiova-Pitesti.
Oficial, castigatorul licitatiei Craiova-Pitesti ar trebui desemnat in primavara lui 2014, iar constructia ar trebui sa inceapa in vara anului viitor. La fel si in cazul Centurii de Sud a Capitalei.
Agentia de presa oficiala Xinhua, din China, anunta ca deja a fost semnat si un contract pentru calea ferata de mare viteza dintre Constanta si Arad. Directorul Companiei Chineze de Constructii Civile anunta ca banii, circa 11 miliarde de euro, ar putea veni din mai multe surse.
"Ar trebui sa avem beneficii de ambele parti, impreuna cu partenerii nostri, adica ori proiecte prin parteneriat public privat ori finantate de la buget. Daca nu reusim, noi avem o relatie foarte buna cu Banca Chinei si cu alte banci mari din lume”, spune ZHENHAI Zhang, director CCECC.
"Prima intalnire de lucru va fi pe 10 decembrie, apoi in ianuarie, in prima jumatate a lunii. Vom incepe probabil cu un tronson, care este un pic mai usor de realizat datorita conditiilor de teren. Interesul foarte mare este sa conectam Portul Constanta si sa il dezvoltam ulterior", a precizat Ramona Manescu, ministrul Transporturilor.
Se negociaza si pentru modernizarea tronsonului CFR Giurgiu-Iasi pana in 2017, a inelului de transport feroviar al Capitaliei, dar si pentru doua terminale destinate vapoarele de dimensiuni in portul Constanta, in valoare de 300 de milioane de euro.
Toate proiectele de transport au ca scop si exportul masiv de marfuri de la noi catre cea mai populata tara a lumii.
Canalul de irigatii Siret-Baragan, centralele pentru energie nucleara, electrica sau termica ori parcurile eoliene sunt investitii de miliarde de euro anuntate tot pentru 2014. In sectorul privat, chinezii au semnat deja intelegeri pentru ridicarea unor hoteluri, centre de SPA si balneare.
Pe acelasi subiect: