In pragul iernii, incepe singura lucrare de infrastructura rutiera demarata in 2013, la un an si jumatate de la semnarea contractelor
Minune pe centura Capitalei. La un an si jumatate de la semnarea contractelor, au inceput, in sfarsit, lucrarile de largire a soselei. Este de altfel singura lucrare de infrastructura rutiera demarata anul acesta. Daca autoritatile isi vor respecta promisiunile, centura de nord, care leaga 3 autostrazi importante, va fi gata la sfarsitul anului viitor.
Santierele au fost create, iar excavatoarele au trecut deja la nivelarea zonelor de constructie, pentru a curata terenul si pentru a crea doua benzi indentice cu cele deja existente. Un numar mare de utilaje si de materiale vor fi aduse in urmatoarele 15 luni pentru a termina aceste drumuri vitale pentru capitala. Cate 1,3 kilometri pe luna este planul de bataie pus de firmele de constructii.
Pentru a se ajunge la actualul nivel al centurii, numai in aceasta zona vor fi turnate cateva sute de tone de pamant. De altfel, cand lucrarile se vor termina, soseaua de centura se va transforma intr-un drum expres cu cate doua benzi pe sens, pe care, atentie, veti putea circula si cu 100 de kilometri pe ora.
Desi contractele au fost semnate in urma cu doi ani de zile, lucrarile au inceput abia la sfarsitul saptamanii trecute. In 2012 fondurile au fost taiate, ca de abia anul acesta sa fie aprobati 20 de milioane de euro pentru modernizarea tronsoanelor. Un numar mare de exproprieri au fost facute pentru largirea acestora.
Mii de TIR-uri si de automobile circula zilnic pe cele doua benzi intr-un adevarat calvar. Daca traficul este usor intre cei 20 de kilometri deja modernizati, in cele doua capete devine un cosmar pentru soferi. In anumite momente se circula chiar bara la bara, iar intrarile in A1 si A2 pot dura zeci de minute. In schimb, intre Voluntari si Chitila pe cele patru benzi, drumul dureaza doar 15 minute si are acelasi numar de kilometri.
Mai multe despre:
#autostrazi#centura Capitalei
Pe acelasi subiect: