Guvernul renunță la parteneriatele public-privat pentru construcția unor autostrăzi și transferă proiectele de infrastructură de la Prognoză la ministere
Autostrada
Guvernul a eliminat competenţele Comisiei Naţionale de Strategie şi Prognoză ca unitate centralizatoare a procedurilor de parteneriat public-privat şi le-a transferat împreună cu proiectele de investiţii la ministerele de resort, a declarat şeful Cancelariei prim-ministrului, Ionel Dancă.
"Un alt proiect de act normativ adoptat astăzi în şedinţa de Guvern este deblocarea proiectelor de infrastructură de interes naţional, proiecte majore de infrastructură precum Autostrada Ploieşti-Braşov sau Autostrada Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni care au fost mult timp îngropate la Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză în vederea finalizării unor proceduri de parteneriat public-privat care nu aveau nicio şansă de realizare. Prin ordonanţa de urgenţă care modifică OUG 39/2018 privind parteneriatul public-privat sunt eliminate competenţele Comisiei Naţionale de Strategie şi Prognoză în domeniul procedurilor de centralizare, de derulare, ca unitate centralizatoare a procedurilor de parteneriat public-privat, iar aceste competenţe sunt transferate împreună cu proiectele de investiţii de la Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză la nivelul ministerelor de resort", a declarat Ionel Dancă, marţi, la finalul şedinţei de Guvern.
El a explicat că, practic, principalele proiecte aflate acum la Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză vor fi transferate la ministerele de resort.
"Astfel, Autostrada Ploieşti-Braşov, Autostrada Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni, Autostrada Bucureşti-Craiova-Calafat-Drobeta Turnu Severin, Linia ferată de mare viteză Bucureşti-Craiova-Sofia-Timişoara-Belgrad-Cluj-Budapesta, extinderea reţelei de metrou prin realizarea Magistralei M7, construirea Aeroportului Bucureşti sud, şi altele din acest domeniu sunt transferate la Ministerul Transporturilor", a precizat Dancă.
Şeful Cancelariei premierului a adăugat că, în acelaşi timp, "proiecte de investiţii în domeniul sănătăţii, precum Clinica Dr.Grozovici, construirea şi operarea unei Bănci naţionale de sânge, plasmă umană şi celule stem, Spitalul regional Timişoara, Spitalul regional Brăila-Galaţi, Spitalul regional Târgu Mureş sunt transferate la Ministerul Sănătăţii".
"Alte proiecte sunt transferate la Ministerul Economiei şi Energiei, proiecte precum Complexul hidrotehnic de la Turnu Măgurele sau Centrala hidroelectrică Tarniţa-Lăpuşteşti şi, de asemenea, tot la Ministerul Economiei, Energiei şi Turismului, construcţia unui sistem de resorturi de lux la Marea Neagră sau a unui Complex turistic pentru schi în Masivul Făgăraş ", a menţionat Dancă.
El a subliniat că "multe dintre aceste proiecte sunt într-un stadiu incipient sau într-u stadiu în care nu s-au efectuat niciun fel de demersuri în vederea realizării lor", adăugând că "puţine dintre ele care au proceduri de atribuire iniţiate de Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză şi acestea, la rândul lor, sunt într-un stadiu incipient de realizare".
"Astfel încât, decizia Guvernului a fost tocmai pentru a debloca situaţia acestor proiecte. Acolo unde există sursă de finanţare naţională sau fonduri europene sau alte fonduri atrase să fie realizate la nivelul ministerelor de resort ", a mai declarat Dancă.
Întrebat dacă printre soluţiile care urmează să fie adoptate se numără şi cea a renunţării la unele dintre proiecte, şeful Cancelariei a spus: "într-un termen de 10 zile se predau/preiau proiectele".
"Ulterior, ministerele de resort trebuie să vină cu soluţii pentru proiectele respective. Multe dintre proiecte sunt poveşti vânătoreşti de pe Lacul Belina gândite Dragnea cu Vâlcov, nu au niciun temei în realitate că ar putea fi vreodată realizate, dar, ele sigur, trebuie analizate şi văzut în ce măsură pot fi finanţate", a completat Dancă.
Mai multe despre:
#autostrazi#Autostrada Comarnic-Brasov#Autostrada Unirii#parteneriat public privat
Pe acelasi subiect: