Guvernul recunoaste ca nu sunt bani pentru autostrazi. Fondurile europene, vitale pentru finalizarea celor mai importante lucrari
Dupa ce s-a laudat ca sumele alocate pentru investitii nu vor fi afectate anul acesta, Guvernul recunoaste ca nu are bani pentru drumuri. Autostrada Sudului, Autostrada Transilvania, dar si cea care leaga Iasi de Targul Mures nu vor primi niciun leu de la buget. Executivul are fonduri doar pentru ultimii sase kilometri din autostrada Bucuresti - Ploiesti. Restul lucrarilor vor fi gata la Sfantu' Asteapta, daca functionarii statului nu se vor invrednici sa acceseze fonduri europene.
Dintr-un foc, anul acesta au disparut de pe lista de prioritati peste 1.000 de kilometri de autostrada, printre care si Autostrada Transilvania, inceputa in urma cu 10 ani. Guvernul are, totusi, o strategie. Le va ridica statui celor care gasesc bani pentru proiectele ramase in aer.
"Autostrada Sudului, iarasi nu avem finantare pentru ea, de Pitesti-Craiova, domnul Zgonea si cu mine ne ocupam personal sa gasim investitor", a declarat premierul Victor Ponta.
De fapt, executivul are bani doar pentru o bucata de drum, plus datoriile neplatite pentru lucrari. Singura investitie certa facuta din banii statului sunt cei sase kilometri ramasi de construit din Autostrada Bucuresti-Ploiesti. Adica o investitie de doar 81 "doar" milioane de euro.
Restul autostrazilor vor fi construite, spera Guvernul, cu bani europeni. Cel mai spectaculos tronson este cel dintre Sibiu si Orastie, unde au fost deja ridicate viaducte intre munti. Tot la fonduri europene se gandesc oficialii si pentru celelalte tronsoane din coridorul 4, adica: Deva-Lugoj, Timisoara -Arad si Arad-Nadlac, chiar daca programul prin care trebuie finantate proiectele este in acest moment blocat.
Nu se vorbeste nimic despre cele mai grele autostrazi: Comarnic-Brasov si Sibiu-Pitesti. Guvernul vrea sa finalizeze anul acesta si Autostrada Bucuresti-Constanta (A2), dar si centura Constantei. In prezent, Romania are 515 kilometri de autostrada, fata de Bulgaria unde au fost dati in folosinta 540 kilometri.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS