Durata apelurilor de telefonie fixa a scazut in primul semestru, dar numarul abonatilor a crescut
Traficul si durata medie a unui apel prin intermediul telefoniei fixe au scazut in primul semestru, dar au crescut numarul de linii de acces, numarul de abonati si rata de penetrare a acestui serviciu, potrivit Autoritati Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM).
Datele, raportate de cei 51 de furnizori activi pe piata cu amanuntul, sunt incluse in raportul semestrial de date statistice privind serviciile de telefonie furnizate prin intermediul unor retele publice terestre cu acces la punct fix sau cu mobilitate limitata pentru prima jumatate a anului 2011.
Astfel, numarul de linii de acces a crescut in primele sase luni ale anului 2011 cu 4,1%, ajungand la 4,89 milioane. In ceea ce priveste numarul de abonati, prima jumatate a anului 2011 a fost marcata de o crestere de 3,6%, dupa trei semestre consecutive de scadere numarul total al abonatilor depasind din nou pragul de patru milioane.
O linie de acces este asa numitul "post telefonic", in timp ce un abonat este persoana fizica sau juridica ce a incheiat un contract cu furnizorul de servicii, potrivit ANCOM. Un singur abonat poate avea instalate mai multe linii de acces, fiecare cu numarul sau de telefon.
Rata de penetrare a telefoniei fixe la 100 de locuitori (calculata ca raport intre numarul total de linii de acces si numarul de locuitori ai Romaniei) a ajuns la 22,8%, in timp ce rata de penetrare a telefoniei fixe la 100 de gospodarii (calculata ca raport intre numarul de linii de acces furnizate persoanelor fizice si numarul de gospodarii din Romania) a crescut la 52,2%.
Din cele 4,89 de milioane de linii de acces la telefonia fixa, 3,82 milioane sunt instalate abonatilor persoane fizice (in crestere cu 3,4% fata de cea de a doua jumatate a anului 2010), in timp ce 1,07 milioane de linii de acces sunt instalate la abonati persoane juridice (in plus cu 6,8% fata de semestrul al doilea din 2010).
In acelasi timp, volumul de trafic realizat de catre utilizatorii finali prin intermediul retelelor publice fixe de telefonie a inregistrat o scadere de 6,7%, ajungand la 3,2 miliarde minute. Astfel, traficul de voce in retelele fixe proprii a inregistrat o scadere de 6,8% (pana la aproximativ 1,9 miliarde de minute), traficul catre alte retele fixe a scazut cu 7,7% (pana la 575 milioane de minute), in timp ce traficul de voce catre retelele mobile a scazut cu 1,1% (pana la 562 milioane de minute).
Traficul de voce catre retelele internationale a inregistrat o crestere de 6,3% pana la 192 de milioane de minute. Volumul total de trafic de voce in retelele publice a fost realizat in proportie de 72% de catre persoane fizice si in proportie de 28% de persoane juridice.
In ceea ce priveste evolutia volumului total de trafic de voce in functie de modalitatea de furnizare a serviciilor, 3,1 miliarde de minute au reprezentat trafic originat prin intermediul retelelor proprii (in scadere cu 7% fata de cea de a doua jumatate a anului 2010) in timp ce 64 de milioane de minute au reprezentat trafic originat prin intermediul retelelor publice fixe ale altor persoane, in crestere cu 14,7% fata de al doilea semestru al anului trecut.
In medie, un roman a vorbit cate 3 minute si 2 secunde la fiecare apel initiat in primul semestru din 2011, inregistrandu-se o scadere cu 0,7% a duratei medii a apelului de pe telefonul fix fata de cea de a doua jumatate a anului 2010. Durata medie a unui apel originat prin intermediul retelelor proprii ale furnizorilor de telefonie fixa a inregistrat o crestere de 2,8%, ajungand la 3 minute si 15 secunde, in timp ce durata medie a unui apel originat prin intermediul retelelor publice fixe ale altor persoane a scazut cu 26,9%, ajungand la 40 de secunde. Totodata, traficul de voce mediu lunar a scazut cu 10,4%, un roman vorbind lunar 1 ora si 50 de minute la telefonul fix, mai putin cu 13 minute fata de a doua jumatate a anului 2010.
Raportul de date statistice a fost realizat pe baza datelor raportate de catre furnizorii de servicii de telefonie fixa, care au desfasurat activitati comerciale in perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2011.
Citeste si:
Pe acelasi subiect: