Tot din banii pentru autostrada un asociat al lui Iordache ar fi cumparat terenuri in localitatea Adunatii Copaceni unde dorea sa realizeze un aeroport.

DLAF sustine ca aceste cheltuieli nu puteau fi realizate legal deoarece nu aveau legatura cu constructia autostrazii.

Dosarul DNA in care Nelu Iordache este cercetat pentru deturnare de fonduri europene a pornit de la o sesizare a Oficiul European de Lupta Antifrauda - OLAF, care la randu-i a fost sesizat de catre Monteadriano - Engenharia e Construcao SA Portugalia. Aceasta companie este asociata cu Romstrade intr-un contract de 115,8 milioane euro, finantat din bani europeni, pentru constructia autostrazii Nadlac-Arad.

Compania portugheza a sesizat OLAF ca Romstrade, liderul asocierii in contractul cu Compania de Autostrazi, nu i-a platit lucrarile efectuate. De altfel, presa a relatat ca pe santierul autostrazii muncitorii au protestat deoarece Romstrade nu le platea salariile.

OLAF a transmis sesizarea catre Departamentului pentru Lupta Antifrauda - DLAF, care a investigat acuzatiile si a decoperit ca Romstrade ar fi deturnat 6 milioane de euro din contractul pentru constructia Nadlac-Arad. La randul sau, DLAF a sesizat DNA pentru infractiunea de deturnare de fonduri europene.

DLAF sustine ca Nelu Iordache ar fi deturnat fonduri europene in valoare de 25 milioane lei, adica aproape 6 milioane euro. "Nelu Iordache, administrator SC ROMSTRADE SRL care, in mod repetat si in baza aceleiasi rezolutii infractionale, a schimbat, fara respectarea prevederilor legale, destinatia unor sume de bani, aproximativ 25.000.000 RON, din bugetul general al Comunitatii Europene", se arata in raportul DLAF, obtinut de Gandul.

In raport se mentioneaza ca din banii primiti drept avans de la CNADNR, Romstrade s-a angajat sa cumpere avioane de la compania Blue Air Transport Aerian SA, companie detinuta tot de catre Nelu Iordache. Practic, Iordache ar fi cumparat avioanele tot de la o firma detinuta de el.

Citeste continuarea pe www.gandul.info.