Șeful Ford atrage atenția Vioricăi Dăncilă să respecte promisiunile legate de infrastructură, imediat după ce aceasta s-a lăudat că PSD a făcut 500 km de autostradă
Viorica Dancila
Producătorul american Ford a investit aproximativ 1,3 miliarde de euro în cei 11 ani de când a preluat fabrica de la Craiova, a declarat preşedintele Ford România, Ian Pearson.
Șeful Ford România a adăugat că este important ca Guvernul să-şi ducă la îndeplinire angajamentele în ceea ce priveşte infrastructura de transport.
"Peste numai câteva zile vom sărbători 11 ani de când Ford a preluat fabrica de la Craiova. În această perioadă am investit aproximativ 1,3 miliarde de euro pentru a dezvolta tehnologie de ultimă generaţie, atât pentru producţia de maşini, cât şi pentru cea de motoare, o parte dintre acestea prezentându-le, de altfel, un pic mai devreme distinşilor noştri oaspeţi. În timpul vizitei de astăzi am avut ocazia să-i informăm pe doamna prim-ministru şi echipa sa despre planul nostru actual de afaceri şi despre viitoarele dezvoltări, inclusiv investiţia suplimentară de 200 de milioane de euro anunţată anul trecut pentru fabricarea unui al doilea vehicul, aici, la Craiova", a declarat Ian Pearson, preşedintele Ford România,, luni, într-o conferinţă de presă comună susţinută alături de premierul Viorica Dăncilă, scrie Agerpres.
Oficialul Ford a precizat că momentan nu pot fi oferite detalii suplimentare despre noul produs al companiei.
Ian Pearson a punctat că un alt subiect discutat cu partea guvernamentală a fost legat de infrastructură.
"Am discutat, de asemenea, şi alte subiecte cheie, cum ar fi infrastructura, care continuă să reprezinte un dezavantaj major pentru noi. În discuţiile noastre anterioare cu Guvernul României am primit angajamente clare privind momentul finalizării tronsoanelor 1 şi 2 ale drumului expres Craiova - Piteşti, incluzând cele două şosele de centură din jurul oraşelor Slatina şi Balş, precum şi calendarul de lucru pentru tronsoanele 3 şi 4. Am subliniat încă o dată Guvernului faptul că este foarte important ca dumnealor să-şi îndeplinească aceste angajamente. În plus faţă de acest drum expres, am solicitat şi un calendar de lucru clar pentru autostrada Piteşti-Sibiu şi reabilitarea legăturilor feroviare Timişoara-Craiova şi Craiova-Calafat. Investiţiile noastre, în special noua noastră investiţie în Craiova, se bazează pe angajamentele Guvernului român de a aduce îmbunătăţiri importante infrastructurii de transport şi ne angajăm să colaborăm în continuare cu Guvernul pentru a ne asigura că aceste modernizări de drum şi cale ferată sunt finalizate", a declarat oficialul Ford.
Pearson a adăugat că, în plus faţă de angajamentul de natură financiară, compania a început recrutarea, până la finele anului, a 1.700 de oameni, ca parte a planurilor de creştere.
"Aceasta va aduce forţa de muncă totală la Ford Craiova la aproximativ 6.200 de oameni. Cu siguranţă, recrutarea şi instruirea atâtor oameni va fi o provocare, astfel că pe termen scurt colaborăm cu autorităţile locale, cu domnul preşedinte Prioteasa cu echipa dumnealui din cadrul Consiliului judeţean, dar şi cu primarii oraşelor şi satelor din jurul oraşului Craiova pentru a prezenta oportunităţile pentru joburile existente la Ford. Pe termen lung, am semnat contracte cu două licee locale pentru a implementa un program educativ dual începând cu luna septembrie. Credem că o educaţie bună este o necesitate pentru o economie înfloritoare", a precizat el.
Ian Pearson a menţionat că, nu în ultimul rând, Ford România va continua să joace un rol important în viaţa comunităţii prin toate iniţiativele de responsabilizare socială dezvoltate de către Ford Motor Company Fund, latura filantropică a companiei.
Dăncilă se laudă că în guvernările PSD s-au făcut peste 500 km de autostradă
Anterior, premierul Viorica Dăncilă a declarat că oamenii au dreptate să fie nemulţumiţi pentru ritmul în care s-a lucrat la dezvoltarea infrastructurii de transport rutier, dar a afirmat că cinci sute de kilometri de autostradă au fost realizaţi în guvernările PSD.
În plus, Dăncilă a spus că Guvernul pe care-l conduce a ”luat în piept această provocare” şi va demonstra că se pot face autostrăzi în România, dar doar ”punând umărul la acţiune, nu făcând cerc şi declaraţii politice”, potrivit News.ro.
”Industria auto este unul dintre pilonii pe care se bazează dezvoltarea economiei româneşti, atât prin performanţele proprii, cât mai ales prin efectul de angrenare şi multiplicarea economică precum şi prin numărul mare de angajaţi. Sectorul auto a fost motorul ieşirii României din recesiune după criza economică şi este astăzi propulsorul creşterii şi dezvoltării economice naţionale.În ultimii 3 ani, ritmul de creştere mediu anual al acestui sector a fost de peste 13% cu mult peste cel al industriei de 4,3%. În primele 11 luni ale anului trecut ponderea exportului de autovehicule de transport rutier în totalul exporturi a fost de 17,4 la sută în timp ce importurile au reprezentat doar 10%”, a spus premierul Viorica Dăncilă, la Forumul Industriei Auto Europene 2019, de la Craiova.
Aceasta a afirmat că 2018 a fost un an extraordinar pentru industria auto.
”România a înregistrat o producţie record de autoturisme anul trecut cu o creştere de 30% faţă de anul anterior este un semnal puternic de încredere pentru economia românească şi pentru mediul de afaceri. Ne preocupă problema cea mai arzătoare pentru industria auto: infrastructura de transport. Am modificat legislaţia pentru a creşte posibilitatea de a dezvolta infrastructura, inclusiv prin intermediul parteneriatului public privat vom lua şi alte măsuri care să uşureze şi să grăbească acest proces”, a mai spus Dăncilă.
Aceasta susţine că Guvernul pe care-l conduce a luat ”în piept această provocare”.
”După atâţia ani în care lucrurile au mers cu încetinitorul, Guvernul pe care îl conduc a luat în piept această provocare şi vom demonstra că se poate. Oamenii au dreptate. Au dreptate să fie supăraţi pentru ritmul în care s-a lucrat în acest domeniu, însă adevărul trebuie spus până la capăt: guvernările PSD sau făcut peste 500 de km de autostradă din cei existenţi. În alte guvernări au fost 0 km. Să nu uităm că ministrul transporturilor din anul 1999, devenit apoi preşedintele României, ne spunea că nu avem nevoie de autostrăzi, ne ajung drumurile naţionale. Ne luptăm de ani de zile cu această mentalitate dar şi cu o serie de piedici puse parcă intenţionat de unii. Da, este o problemă esenţială pentru dezvoltarea viitoare a României, dar acest lucru nu îl putem rezolva decât punând umărul la acţiune, nu făcând cerc şi declaraţii politice”, a mai afirmat prim-ministrul României.
Dăncilă le-a vorbit oamenior din industria auto despre faptul că săptămâna trecută au început lucrările la primii kilometri de autostradă din Moldova. Apoi a prezentat stadiul proiectului drumului expres Craiova-Piteşti, care ”este deja în stare avansată”.
”Va avea o lungime de peste 121 de km, are o valoare totală estimată de aproape cinci miliarde de lei, inclusiv TVA, iar pentru o realizare cât mai eficientă obiectivul a fost împărţit în patru tronsoane. Contractele pentru proiectarea şi execuţia celor patru tronsoane au fost scoase la licitaţie în anul 2017, iar contractele pentru tronsoanele unu şi doi au fost semnate în decembrie 2018. Practic, anul acesta tronsoanele 1 şi 2 în lungime de 57,55 km şi cu o valoare de peste două miliarde de lei cu TVA au intrat în linie dreaptă aflând în faza de proiectare. Licitaţiile pentru zonele 3 şi 4 au fost anulate în instanţă. În acest moment, documentaţia necesară acestor transpune se află în procedura de reactualizare pentru a putea fi lansată din nou la licitaţie anul acesta”, a mai spus Dăncilă.
Aceasta a vorbit şi despre proiectul Piteşti-Sibiu, la fel de aşteptat. ”Se află în stadiu destul de avansat. Proiectare şi execuţie secţiunea 1, Sibiu-Boiţa, procesul de evaluare a ofertelor a fost finalizat, a fost anunţat câştigătorul. Astăzi expiră perioada de contestaţii şi, dacă totul este în regulă, până la sfârşitul săptămânii putem semna contractul. De asemenea, procesul de evaluare a ofertelor a fost finalizat şi pentru proiectarea şi execuţia secţiunii 5, Curtea de Argeş-Piteşti”, a mai spus Dăncilă.
Aceasta a explicat că în ceea ce priveşte secţiunile 2 şi 3 ale autostrăzii Sibiu-Piteşti situaţia este blocată din cauza contestaţiei împotriva acordului de mediu obţinut în decembrie 2018. ”Sperăm ca în cel mai scurt timp să putem ieşi din acest blocaj permanent al contestaţiilor pe care îl întâmpinăm de ani de zile”, a mai spus Viorica Dăncilă.
Mai multe despre:
#autostrazi#Viorica Dancila
Pe acelasi subiect: