Curse aeriene anulate sau intarziate in Bucuresti si Cluj, din cauza cetii! Vezi ce drepturi ai!
Un numar de 13 curse interne si trei externe ale Tarom, programate sa decoleze si sa aterizeze pe Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti, au intarzieri de 4-5 ore din cauza conditiilor meteo nefavorabile, respectiv a vizibilitatii reduse generate de ceata, a anuntat, luni, compania aeriana.
Astfel, cursele interne care trebuiau sa aterizeze, luni, in Bucuresti sunt cele din Oradea (2), Sibiu, Baia Mare, Targu Mures, Suceava, Iasi, Timisoara si Satu Mare.
Aceste zboruri au intarzieri de pana la cinci ore.
Alte patru curse interne, de la Bucuresti la Cluj (2), Sibiu si Iasi, au intarzieri de pana la patru ore din cauza vizibilitatii reduse.
Totodata, trei curse externe, de la Bucuresti la Sofia, Belgrad si Bari, au intarzieri de pana la patru ore.
"Pentru celelalte curse Tarom programate sa opereze astazi nu s-au anuntat intarzieri. Cursele externe opereaza in regim normal, nu au intarzieri anuntate cu exceptia zborurilor dinspre Bucuresti catre Sofia, Belgrad, Bari. Din cauza conditiilor meteo actuale mai multe curse Tarom pot inregistra intarzieri", se arata intr-un comunicat al companiei.
Pe aeroportul din Cluj, cinci curse au inregistrat intarzieri la decolare, majoritatea ale companeii Wizz Air, care trebuia sa plece catre Italia, Marea Britanie si Austria. Doua dintre ele au fost deviate catre Timisoara, iar un zbor a fost anulat.
De asemenea, cursele Wizz Air care ar fi trebuit sa soseasca de la Barcelona si de la Madrid au fost deviate pe Aeroportul Timisoara, pasagerii fiind adusi cu autobuzele la Cluj.
Cursa companiei ungare Malev care trebuia sa aterizeze de la Budapesta la ora 01.15 si apoi sa decoleze la ora 6.10 a fost anulata.
Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) atrage atentia companiilor aeriene ca in astfel de cazuri, in care, din cauza conditiilor meteorologice, cursele sunt anulate sau au intazieri, acestea trebuie sa respecte drepturile pasagerilor.
Astfel, reprezentantii companiilor trebuie sa-i informeze periodic pe pasageri despre evolutia situatiei si despre posibila reluare a zborurilor.
In acelasi timp, trebuie sa ofere bauturi, masa si cazare, in cazul in care intarzierile se prelungesc.
Daca intarzierea este mai mare de cinci ore, pasagerii au dreptul la rambursarea pretului biletului.
In cazul in care cursa ajunge la destinatia finala cu o intaziere mai mare de trei ore, pasagerii au, de asemenea, dreptul sa ceara despagubiri, cu exceptia cazului in care zborul a fost intarziat din cauza unor circumstante extraordinare.
Pe acelasi subiect: