Cum s-a transformat E85 într-o ”şosea a morţii”. Soluţia simplă care ar putea salva zeci de vieţi e încă în studiu
Voluntarii care militează pentru dezvoltarea infrastructurii în România cer măsuri urgente pentru reducerea numărului de accidente pe drumul european 85, care leagă Bucureștiul de zona Moldovei.
76 de oameni au murit anul trecut pe această rută și 180 au fost răniți. Multe accidente s-au produs, din cauză că unii șoferi consideră că șoseaua are două benzi pe sens - deși, în realitate are doar una și un acostament.
Trei oameni au murit duminică seara, pe drumul european 85 când maşina lor a ajuns pe contransens - în Vrancea. Pe aceeaşi şosea - acum o săptămână - un copil şi trei adulţi au pierit într-un accident similar.
Drumul european 85 face legătura între Bucureşti şi zona Moldovei. Pentru că pe fiecare sens şoseaua are o bandă de 3 metri şi jumătate şi un acostament îngust, două maşini mari nu pot circula în paralel. Reprezentanţii asociaţiei Pro Infrastructura susţin că din această cauză se produc multe accidente.
Ionuţ Ciurea, Director Executiv Asociaţia Pro Infrastructura: “Oficial şi tehnic este un drum cu o singură banda pe sens. are şi două acostamente de 2,5 metri, fiecare sunt folosite incorect ca o bandă de circulaţie. Dacă ne uităm atent observăm că nu încap 4 autoturisme în acelaşi timp, în acelaşi loc şi de aici provine periculul foarte mare pe depăşiri.”
Ca să reducă numărul de accidente, specialiştii propun montarea unor separatoare de sens - similare, de pildă, cu cele de pe şoseaua de centură a Buzăului. Poliţiştii spun că în urma amplasării separatoarelor, în aceste zone nu s-au mai produs accidente grave de circulaţie.
Soluţiile propuse sunt analizate de reprezentanţii Companiei Naţionale pentru Administrarea Infrastructurii - care susţin că iau în calcul inclusiv lărgirea drumului.
Nicolae Popovici, purtător de cuvânt DRDP Iaşi: “Pentru a reface acest drum la două benzi pe sens s-a stabilit un prim tronson pe care se va face studiul respectiv, dar se are în vedere doar zona din extravilan. Se vor pune separatoare dar doar proiectanţii vor stabili cum vor face acest sistem”
O altă soluţie ar fi transformarea celor două acostamente într-o bandă de circulaţie. Variantă este folosită pe drumul de la intrarea în Eforie Nord şi în multe zone de deal şi munte. În acest caz, şoferii vor cirula pe o singură banda pe sens iar din 10 în 10 kilometri ar trebui să apară alternativ o bandă specială pentru depăşiri.
Pe acelasi subiect: