Contractul pentru constructia lotului 3 al Autostrazii Orastie - Sibiu, reziliat. Cand vor fi gata reparatiile
Ministerul Transporturilor a reziliat contractul pentru refacerea sectiunii distruse din autostrada Orastie - Sibiu. Oficialii romani reproseaza firmei italiene ca lucrarile prestate nu au corespuns din punct de vedere tehnic, iar materialele folosite au fost de slaba calitate. Mai mult, nici reparatiile la bucata distrusa nu sunt bune. Acum, soseaua de mare viteza are 200 de metri lipsa, dar banii au fost incasati in proportie de 99%.
Dupa lungi negocieri, in care constructorul a cerut mai multi bani pentru refacerea portiunilor afectate de crapaturi, Ministerul Transporturilor a decis sa rezilieze contractul pentru tronsonul trei al autostrazii Orastie - Sibiu.
Dan Costescu sustine ca a facut asta in baza unor expertize care au aratat ca firma a gresit in timpul constructiei: "Materialele de constructie nu au fost conforme, lucrarile au fost necorespunzatoare. Proiectul nu a fost respectat"
Constructorul a primit insa deja 99% din bani. Pe hartie, tronsonul trei de 22 de kilometri a costat 180 de milioane de euro. 200 de metri din el nu mai exista si pe alti 300 au aparut recent fisuri. Asa ca acum statul roman trebuie sa mearga in instanta ca sa-si recupereze banii.
Ministrul sustine ca va executa cele doua scrisori de garantie de aproape 20 de milioane de euro, depuse de constructor. Dar nu se stie deocamdata daca banii vor fi de ajuns pentru reconstructia autostrazii demolate.
Dan Costescu, ministrul Transporturilor: "Pana in august sa terminam reconstructia autostrazii, iar pana in septembrie sa se circule."
Ministerul Transporturilor trebuie sa se grabeasca. Daca nu reuseste sa dea in exploatare autostrada pana la sfarsitul anului, va pierde 85% din banii pe care Uniunea Europeana urma sa-i deconteze statului roman.
Autoritatile noastre mai au solutia sa declare autostrada nefunctionala si sa o repare in doi ani ori sa mearga pe finantarea sa pe urmatorul program, pana in 2020.
Pana atunci, constructorul Impregilo Saligni are probleme si pe santierul autostrazii Lugoj Deva. Si acolo au aparut fisuri. Din aceasta cauza firma a fost introdusa pe o lista neagra si nu mai poate participa la licitatii in Romania timp de doi ani. Constructorul nu a comentat deocamdata acuzatiile Ministerului Transporturilor.