CFR Marfa are o noua conducere, formata din economisti, ingineri si juristi
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a anuntat joi noua conducere a CFR Marfa, formata din economisti, ingineri si juristi, despre care a spus ca nu vor avea contributii directe in privatizare dar ar trebui "sa mai repare ceea ce se mai poate repara" in activitatea companiei.
Presedintele Consiliului de Administratie este Aysun Mustafa (economist si bancher), iar directorul general este Alexandru Dragos Draghici (jurist), cu experienta managementul unor companii nationale si multinationale.
Ceilalti administratori sunt Liviu Radu (inginer), Bogdan Constantinescu (economist), Dan Constantinescu (inginer), Ionut Georgescu (jurist) si Dan Belcea (economist), potrivit datelor anuntate de reprezentantii Ministerului Transporturilor.
Fenechiu a precizat ca nu ii cunoaste personal pe membrii din noua conducere a companiei, acestia fiind selectati dupa CV, dar ca managerii vor avea o activitate grea, complexa si foarte multa munca.
Oficialul a aratat ca administratorii si directorul general nu au atributii directe in privatizarea companiei, insa le-a solicitat sa lucreze cu Ministerul Transporturilor in interesul statului roman mai mult decat in interesul CFR Marfa, scopul fiind valorificarea actiunilor companiei la un pret cat mai ridicat.
Potrivit lui Fenechiu, activitatea noilor manageri ar putea dura pana in jurul lunii iulie sau "ceva mai mult", in conditiile in care, desi termenul asumat pentru desemnarea castigatorului privatizarii CFR Marfa este 20 iunie, transferul de proprietate s-ar putea prelungi.
Potrivit ministrului, managerii selectati sunt specialisti, profesionisti si nu oameni politici, astfel incat acestia nu isi axa activitatea pe comunicare publica.
Intrebat despre remuneratia noilor manageri, Fenechiu a afirmat ca o discutie despre salarii nu are sens in conditiile in care CFR Marfa a inregistrat pierderi de 250 milioane lei in 2012.
"Daca am fi avut management performant cu bani foarte multi, dar in primul rand management performant, am fi avut astazi companii nationale care sa fie profitabile si sa poata fi in competitie reala cu marile companii europene. Eu sunt convins ca daca cei care incepand de astazi conduc aceasta companie ar fi condus-o in ultimii opt ani, iar politicul nu s-ar fi implicat in aceasta activitate, astazi CFR Marfa ar fi putut sa participe la cumpararea unor companii de transport marfa din jurul Romaniei si nu sa fie cumparata de acele companii", a spus ministrul.
El a mai spus ca procedura de privatizare a CFR Marfa este "in grafic", in prezent realizandu-se evaluarea companiei in baza careia va fi facuta oferta. De privatizarea CFR Marfa s-au aratat pana in prezent interesate sapte-opt firme, a adaugat ministrul, fara sa ofere detalii.
Pe acelasi subiect: