Când va fi gata autostrada Pitești-Sibiu. Ministrul Transporturilor: “Este o ecuație cu multe necunoscute”
Drum, autostrada, santier
Termenul de finalizare a autostrăzii Piteşti-Sibiu este o ecuaţie cu multe necunoscute, însă de la patru ani în sus putem vorbi de un termen pentru acest obiectiv, a declarat, joi seara, ministrul Transporturilor, Lucian Şova.
"Este o ecuaţie cu multe necunoscute a da un termen. Aşa, sui generis, nu o voi face, însă construcţia acestei autostrăzi ar putea dura cel mai puţin 3 ani. Proiectare, pentru că nu este un proiect, şi se are în vedere licitarea lucrării, proiectare şi execuţie, ar trebui să dureze încă un an, astfel încât de la patru ani în sus să putem vorbi de un termen de finalizare a acestui obiectiv", a spus Şova, la Digi 24, potrivit Agerpres.
El a reamintit că până la finele anului ar putea fi obţinut acordul de mediu şi că cele două loturi de la capătul autostrăzii ar putea fi atribuite, licitaţiile fiind făcute cu clauze suspensive.
"Cele 2 loturi de la capătul autostrăzii urmează să fie atribuite de comisia de licitaţie. Sunt în faza finală de evaluare oferte. În buna tradiţie românească probabil vor exista contestaţii. Noi vom cunoaşte un câştigător, nu am garanţia că vom cunoaşte constructorul. Încă nu avem acordul de mediu. Suntem în situaţia în care săptămâna trecută a fost depus studiul de evaluare adecvată, ultimul document ce trebuie să facă parte din conţinutul unui aviz de mediu, au fost întreprinse discuţii privind unele soluţii de mediu propuse de firma de consultanţă şi avem aşteptări, discuţii şi promisiuni din partea colegilor de la autoritatea de mediu că înainte de sfârşitul acestui an vom avea acord de mediu, condiţie obligatorie pentru a semna contractul. Cele două licitaţii au fost făcute cu clauze suspensive în aşa manieră încât să nu fie semnate contractele înainte ca acordul de mediu pentru toată autostrada să fie obţinut", a explicat ministrul Transporturilor.
Pe de altă parte, Şova a afirmat că în scurt timp va deveni operaţională o antrepriză in interiorul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere care va prelua şantierele abandonate sau unde vor fi reziliate contractele.
"Am înfiinţat şi în scurt timp va deveni operaţională o antreprinză în interiorul companiei de drumuri care să preia astfel de şantiere ori în urma unor rezilieri ori în urma unor abandonări de către constructori. Primul proiect pe care îl vom aborda cu această antrepriză va fi finalizarea Centurii Suceava. Alt instrument ar putea fi acela de a rezilia, de a executa garanţii contractuale pe care antreprenorii le au depuse şi de a termina lucrarea cu resurse proprii în companie. Însă există o condiţionalitate pe care am negociat-o cu cei de la Comisia Europeană, în sensul că nu vom putea face lucrări cu această antrepriză de construcţii mai mari de 10 milioane de lei pentru că la nivelul comisiei se are în vedere ca statul să nu intervină în piaţă de o manieră foarte consistentă şi să tulbure echilibrele economice, echilibrele concurenţiale în piaţa construcţiilor din România", a subliniat Şova.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS