Dacia: Este o nebunie sa faci autostrada pe Valea Prahovei si nu pe Valea Oltului, afacerea „Hercules contra Renault” si de ce contractul dintre Huawei si Coreea de Sud da fiori reci SUA
In fiecare dimineata citim site-urile romanesti si straine si strangem stirile de top de la Bloomberg la Ziarul Financiar, pentru cel mai bun update. Urmareste Incont.ro pe site sau pe Facebook. Transmitem informatiile care fac toti banii. Powered by StirileProTV.
Dacia: Este o nebunie sa faci autostrada pe Valea Prahovei si nu pe Valea Oltului
Guvernul anunta ca amana cu aproape 10 ani constructia autostrazii Pitesti-Sibiu, cel mai important proiect de infrastructura pentru industria si exporturile locale, si alege constructia unei autostrazi „de weekend“. Surse oficiale din cadrul celui mai mare exportator roman afirma ca decizia afecteaza competitivitatea economica a Romaniei si transmite un semnal negativ investitorilor. "Este o nebunie sa iei in discutie competitia dintre cele doua artere. Guvernul ignora faptul ca pe Brasov nu este un traseu validat de UE si ignora faptul ca traseul Pitesti-Sibiu face parte dintr-un coridor international. Promisiunea facuta astazi (ieri - n. red.) in Parlament cu privire la autostrada Pitesti-Ramnicu Valcea si Valcea-Sibiu pana in 2022 a fost facuta sa ne astupe gura“, au declarat surse din cadrul uzinei Dacia. Lipsa unei autostrazi pe Valea Oltului intre Pitesti si Sibiu costa uzina Dacia anual peste 10 mil. euro, scrie ZF.
Perceptia investitorilor si efectele asupra cursului si costurilor de finantare depind de cat va dura situatia de incertitudine, spun analistii
Presedintele Traian Basescu s-a intalnit ieri cu premierul Victor Ponta pentru a discuta despre memorandumul cu FMI si despre buget, dar discutia a fost fara rezultat. Premierul tine in continuare cu dintii de suprataxarea benzinei si nu vrea sa taie cheltuielile, iar presedintele va respinge bugetul. Analistii apreciaza ca amanarea aprobarii primei evaluari a acordului cu FMI va avea consecinte limitate pe termen scurt, dar perceptia investitorilor, precum si efectele asupra cursului de schimb si a costurilor de finantare depind de cat de mult va dura aceasta situatie de incertitudine, noteaza ZF.
Afacerea „Hercules contra Renault”. Cum au ajuns autoritatile din Dambovita sa ridice hangarul avioanelor Hercules ale Armatei
Fortele Aeriene Romane au inaugurat marti, la Flotila Aeriana 90 Otopeni, cel mai mare si modern hangar al Armatei, pentru adapostirea si mentenanta avioanelor americane de transport militar Hercules C-130 din dotare, precum si singurul simulator de zbor pentru pilotii avioanelor italiene C-27J Spartan. „Un moment inedit”, dupa cum l-a caracterizat ministrul Apararii, Mircea Dusa, noul hangar de 4 milioane de euro a intrat in ograda Fortelor Aeriene cu pilde din Biblie, despre Moise. Axa Dambovita-Armata-Otopeni are la baza un troc: in 2007, Armata a cedat baza aeriana de la Titu catre CJ Dambovita, care a fost concesionata mai departe catre Renault-Dacia, pentru constructia Centrului Tehnic Titu. In schimb, CJ Dambovita a platit grosul banilor, 3,5 milioane euro, pentru constructia hangarului Hercules de la Otopeni. Balanta financiara nu surade deloc Armatei, potrivit Gandul.
Bancile straine se tem de creditele agricole
Afectate de consecintele spargerii balonului imobiliar, bancile din Romania inca manifesta o prudenta extrema atunci cand vine vorba sa finanteze achizitia de terenuri, indiferent de destinatia respectivului pamant Foarte putine banci din Romania finanteaza efectiv agricultura, in ciuda declaratiilor pompoase pe care sefii institutiilor de credit le fac de fiecare data cand au ocazia. Soldul total al finantarilor acordate sectorului agricol, inclusiv de catre IFN-uri cum sunt firmele de leasing, depaseste cu putin 2 miliarde de euro, in conditiile in care doar nevoia de cofinantare necesara pentru atragerea fondurilor europene sare de 7 miliarde de euro, informeaza Capital.
Tender, in negocieri cu doua companii aeriene din Africa
Omul de afaceri Ovidiu Tender spune ca este in negocieri pentru preluarea pachetului majoritar la doua companii aeriene nationale din Africa. „Vrem sa intram actionari majoritari in doua companii aeriene nationale din doua state africane. Am incheiat acorduri, dar inca nu am finalizat procesul. Este vorba de o investitie de milioane de euro“, a spus Ovidiu Tender pentru ZF, mentionand ca va putea dezvalui amanunte despre ce companii este vorba dupa ce se va finaliza tranzactia.
Cat cheltuie o companie cu 200 de angajati pe un sediu in Bucuresti, Budapesta sau Varsovia
Companiile care detin un portofoliu tipic de spatii de birouri inchiriate in majoritatea capitalelor europene pot economisi pana la 30% prin adaptarea utilizarii spatiului la bunele practici ale pietelor locale, potrivit datelor DTZ. Wall-Street.ro a folosit instrumentul Global Occupier Metrics pentru a vedea unde se situeaza Bucurestiul prin raport cu alte capitale europene la nivel de costuri anuale cu spatiile de birouri, dar si cum evolueaza costurile daca scazi densitatea birourilor. In Bucuresti, o compania cu 200 de angajati care alege un birou aflat la 70% pe scara calitatii, va plati lunar pentru fiecare post de lucru 2.329 euro pe luna, costul total anual ajungand la peste 465.000 euro, in conditiile unui raport de 1 la 1 intre post de lucru si angajat, transmite Wall-Street.ro
Dovada: Fiscul a scos gherila in strada
Speriat de ideea ca ar putea fi obligat de instanta sa plateasca penalizari pentru intarzierea rambursarii de TVA, Fiscul a scos gherila de inspectori in strada pentru a solutiona cat mai repede cererile de rambursare a TVA cu termenul depasit. Fiscul a recunoscut intr-un document oficial ca in perioada octombrie-decembrie se afla in plina campanie de control a firmelor din Romania. Mai precis, intr-o dare de seama oficiala privind situatia colectarii TVA, ministerul Finantelor Publice arata negru pe alb ca s-a apucat masiv de adunat banii de la firme. Pentru acest obiectiv, au fost scosi pe teren absolut toti inspectorii fiscali, arata Capital.
Contractul semnat de Huawei si Coreea de Sud, care ingrijoreaza SUA
O intelegere semnata intre Coreea de Sud si chinezii de la Huawei, prin care acestia se angajeaza sa dezvolte reteaua de date a tarii, aduce ingrijorari in Statele Unite, relateaza BBC. Doi senatori americani au adresat o scrisoare administratiei Obama, in care sustin ca acest acord ridica “potentiale riscuri de securitate” pentru Statele Unite. Nu este pentru prima data cand Washingtonul se ingrijoreaza in urma asocierilor Huawei. In 2011, SUA au acuzat Huawei ca spioneaza pentru guvernul chinez., dar compania a negat acuzatiile. Fondatorul Huawei, Ren Zhengfei, este un fost membru al Armatei Populare de Eliberare.
Vanzarile de Cyber Monday au crescut cu 16% in SUA. Americanii au cheltuit record: 2,29 mld. dolari
Americanii si-au continuat frenezia cumparaturilor si saptamana aceasta, dupa weekend-ul dedicat Black Friday, cu ocazia evenimentului Cyber Monday – o zi in care retailerii fac reduceri substantiale la produsele IT. Clientii au cheltuit suma record de 2,29 miliarde de dolari, cea mai mare parte din bani provenind din vanzarea de device-uri mobile, noteaza BBC. Potrivit unui sondaj realizat de Adobe Digital Index, vanzarile de mobile au crescut cu 80% fata de anul trecut, in timp ce vanzarile totale au urcat cu 16 procente. Wal-Mart, cel mai mare retailer din lume, a anuntat ca site-ul sau a fost vizitat luni de peste un miliard de persoane. Cifrele vin dupa un weekend de black friday care nu s-a ridicat la inaltimea asteptarilor.
Studiu: Salariile tinerilor de 20 de ani s-au micsorat cu 12% de la inceputul crizei
Angajatii care au in jur de 20 de ani sunt printre cei care au cel mai mult de suferit din cauza recesiunii. Conform unui studiu al Resolution Foundation, citat de The Guardian, acestia primesc in prezent cu 12% mai putin decat in 2008. In raport se arata ca aceasta micsorare vizibila pe statele de plata este una fara precedent in randul angajatilor tineri, si se extinde si in ceea ce priveste numarul joburilor disponibile, cu mult mai putine decat in trecut. Astfel, generatia celor de pana in 30 de ani din Europa se confrunta cu perioade lungi in care oamenii nu reusesc sa isi gaseasca un loc de munca sau sunt nevoiti sa se multumeasca si cu niste salarii mai mici.