Mark Zuckerberg recunoaste greseala care ar fi putut ingropa Facebook: "Este dureros"
Mark Zuckerberg, directorul general al Facebook
Directorul general al Facebook, Mark Zuckerberg, a recunoscut ca reteaua de socializare "a irosit doi ani" cu strategia pentru platformele mobile. Acesta si-a asigurat insa fanii ca problemele vor fi rezolvate curand.
Mark Zuckerberg a afirmat ca una dintre cele mai mari greseli ale Facebook a fost dezvoltarea aplicatiilor pentru smartphone-uri pe baza tehnologiei web-based HTML 5, in loc de a crea aplicatii direct pe platformele iOS si Android ale Apple si Google.
"Este foarte dureros", a declarat cofondatorul Facebook la conferinta TechCrunch Disrupt din San Francisco, potrivit Financial Times. El a anuntat ca Facebook va lansa in curand o aplicatie noua pentru sistemul de operare Android, dupa ce a introdus recent una pentru iPhone.
Zuckerberg a evitat sa discute detaliile financiare ale listarii la bursa, dar a afirmat ca declinul puternic inregistrat de actiuni este dezamagitor.
Facebook a atins recent un minim de 17,73 dolari pe actiune, cu mai mult de 50% sub cotatia din ziua listarii (38 dolari). Marti, actiunile retelei de socializare au inchis in urcare cu 3,3%, la 19,43 dolari, si au depasit 20 de dolari in sesiunea prelungita de tranzactionare datorita comentariilor directorului general.
Zuckerberg a aratat ca Facebook integreaza serviciile mobile in fiecare aspect al activitatilor si a efectuat mai multe schimbari interne, in dezvoltarea produselor, pentru a se concentra pe acest segment.
Seful Facebook a spus ca la un moment dat compania isi va dezvolta activitatile in domeniul serviciilor de cautare, intrand astfel mai mult pe teritoriul Google.
"Inregistram un miliard de interogari pe zi si nici macar nu ne straduim sa le atragem", potrivit lui Zuckerberg, care a precizat ca majoritatea cautarilor sunt de persoane, dar si de companii si aplicatii.
Intrebat despre impactul scaderii cotatiei actiunilor asupra moralului si fidelitatii angajatilor, Zuckerberg a spus ca evolutia titlurilor "nu a ajutat". Acesta a subliniat ca Facebook se concentreaza pe activitati pe termen lung si ca in trecut compania nu a fost una controversata.
Pe acelasi subiect: