Vrei un job bun sau un credit ieftin? Gasesti si pe Facebook
Romanii sunt printre cei mai impatimiti utilizatori de retele sociale. Nu este de mirare, asadar, ca diferite banci si companii incearca sa devina cat mai vizibile, prin reclame. Insa acum ele ravnesc inclusiv la "prietenia" utilizatorilor in online. La ce te ajuta sa te imprietenesti virtual cu o banca sau cu orice alta companie? Afla in continuare.
Peste un milion de utilizatori are Facebook in Romania in acest moment, potrivit datelor oferite chiar de retea pe pagina de unde poti seta o campanie publicitara.
Iar numarul lor creste intr-un ritm uimitor, daca luam in calcul ca la inceputul anului erau putin peste 500.000 de utilizatori din Romania.
Cu un public-tinta atat de ofertant, exista banci, cum ar fi Banca Transilvania, dar si companii care au luat deja startul si si-au creat propriile pagini pe Facebook, imprietenindu-se cu oricine se arata interesat.
Ambele parti ies in castig, spun cei implicati: utilizatorii pot obtine mai usor informatii despre diverse produse si servicii sau pot chiar sa afle detalii privind o posibila angajare, iar banca sau compania isi face astfel o campanie de promovare neconventionala.
Coca-Cola, Starbucks, Disney, Victoria’s Secret, iTunes, YouTube sau Red Bull sunt doar cateva dintre companiile de top din afara, care au un cont pe Facebook si sute de mii de prieteni sau de fani. Nici ai nostri nu se lasa mai prejos, desi sunt abia la inceput.
"In cateva luni, de cand BT are profil pe Facebook, Banca Transilvania are deja aproape 800 de prieteni online, carora le impartaseste, ori de cate ori are ocazia, noutati. Este vorba de transmiterea unor informatii punctuale despre produse si sevicii BT noi, evenimente care vor avea loc, premii obtinute etc. Prietenii online ai Bancii Transilvania adreseaza intrebari referitoare la produsele bancii, dar si la posibilitatile de angajare in BT", au declarat pentru incont.ro reprezentantii Bancii Transilvania.
Un alt exemplu: Cristian Manafu, fost jurnalist de business, in prezent organizator de evenimente, blogger si consultant. Are cont pe Facebook si peste 3.000 de prieteni. Pe el, celebra retea de socializare l-a ajutat sa creasca in afaceri.
"Pentru mine Facebook a fost un tool de promovare pentru ceea ce fac. Reteaua este un mare agregator de oameni, astfel ca poti sa atragi usor atentia. Utilizarea Facebook m-a ajutat in business, dar acest lucru s-a intamplat si pentru ca segmentul tanar si dinamic reprezinta targetul caruia ma adresez. Nu cred ca Facebook ar functiona in domeniul halelor industriale", declara el potrivit ZF.
Iar Vodafone Romania nu are o pagina speciala pe Facebook, dar ofera gratis 0.facebook.com, un serviciu care le permite utilizatorilor retelei sa tina legatura cu prietenii prin orice browser mobil si sa nu plateasca nimic pentru traficul de date.
Cu toate acestea, exista si sceptici: "Nu stiu ca vreo banca sa fi avut succes pe Facebook", spune Jacob Jegher, senior consultant la compania de cercetare in domeniul bancar Celent. "Oamenii nu se logheaza pe Facebook pentru servicii bancare, ci pentru a tine legatura cu prietenii. Pur si simplu nu cred ca Facebook aduce profit. Exista modalitati mai bune de a construi relatii solide cu clientii", este de parere Jegher.