Va fi miscarea anului in social network. La cine apeleaza Facebook pentru a creste si mai mult
Reteaua de socializare lucreaza la dezvoltarea unui produs care sa-i permita sa acceseze un public pana acum interzis: copiii sub 13 ani. Prin aceasta miscare, Mark Zuckerberg spera sa-si ajute compania sa-si creasca veniturile, scrie publicatia Wall Street Journal.
Cei mici, care in acest moment nu au dreptul sa se inregistreze pe cea mai mare retea de socializare din lume daca nu implinisera cel putin 13 ani, vor putea sa devina utilizatori Facebook cu acordul parintilor si strict sub supravegherea acestora, scrie Wall Street Journal.
Facebook lucreaza la dezvoltarea unui mecanism care face legatura intre contul copiiilor si cel al parintilor, pentru ca acestia din urma sa detina controlul asupra activitatii celor mici. Mai mult, parintii vor putea decide asupra prietenilor copiiilor, dar si asupra aplicatiilor pe care minorii le folosesc. Totodata, ei le vor putea permite sau nu celor mici sa joace anumite jocuri prezente pe reteaua de socializare.
Inginerii de la Facebook lucreaza de mai bine de un an la au dezvoltarea unor metode de securitate si protectie, care sa legitimeze cu acuratete utilizatorii si sa verifice veridicitatea informatiilor.
Desi Facebook interzice momentan conturile utilizatorilor sub 13 ani, multi adolescenti mint in legatura cu varsta reala pentru a deveni membri ai retelei. Compania este astfel pusa intr-o situatie nu tocmai legala. Din acest motiv Zuckerberg a decis sa creeze o aplicatie care sa-i permita extinderea publicului tinta.
Fiecare utilizator sub 13 ani care va incerca sa devina membru Facebook va trebui sa treaca printr-o serie riguroasa de conditii de securitate, scrie cotidianul american. Reteaua vrea sa-si protejeze intimitatea utilizatorilor sai si-si face grija in legatura cu propria reputatie privind riscurile care pot aparea in cazul minorilor prezenti in mediul virtual.
“Ne aflam in permanente discutii cu partenerii nostri, investitorii, furnizorii si autoritatile de reglementare privind politica companiei si despre cum putem ajuta mai mult parintii sa tina o evidenta a activitatii copiiilor lor pe internet, cum sa-i protejeze mai bine, sa- ajute sa se dezvolte armonios in mediul virtual”, au sustinut reprezentantii Facebook, citati de WSJ.
S-ar putea, insa, ca tehnologia pe care compania o dezvolta in acest moment sa nu ajunga niciodata pe piata, deoarece nu este inca clar daca reteaua le va permite minorilor sub 13 ani sa devina utilizatori Facebook.
Potrivit rapoartelor de consum ale companiei, 7,5 milioane de copii sub 13 ani detineau in 2011 un cont pe cea mai populara retea social media din lume, desi in mod normal accesul acestora este interzis. Dintre acestia, 5 milioane de utilizatori aveau mai putin de 10 ani. La ora actuala, Facebook numara aproximativ 900 milioane de utilizatori la nivel global.
Totodata, un studiu de piata sponsorizat de Microsoft arata in toamna anului trecut ca 36% dintre parinti erau plecati de acasa in momentul in care copiii lor cu varste mai mici de 13 ani isi petreceau timpul pe Facebook.