Sfarsitul succesului Google e aproape? Cum pot ingropa utilizatorii gigantul online
Este stiut faptul ca marile companii de IT recurg la spionaj pentru a afla secretele competitorilor si actiona in consecinta. Miza consta tocmai in tehnologia pe baza careia functioneaza aceste tipuri de afaceri: ea poate duce la monopolizarea unei platforme si, drept urmare, sfarsitul concurentilor.
In anii `90, Microsoft domina domeniul IT cu al sau sistem de operare, Windows, ce se regasea pe toate PC-urile. Astazi, Google castiga tot mai mult teren in America si Europa datorita cautarilor online. Ceea ce putini utilizatori de internet stiu in momentul de fata este ca tocmai ei detin controlul acestui gigant, noteaza Business Insider. Cum anume pot face asta?
Google produce bani deoarece milioane de utilizatori cauta pe motorul de cautare diverse informatii ori lucruri pe care doresc sa si le achizitioneze. Compania le ofera o lista de linkuri cu reclame si pagini web. Reclamele sunt deseori relevante cu subiectul cautat, asa ca utilizatorii ajung sa le acceseze, ceea ce duce la rotunjirea profitului Google.
Tocmai in asta consta puterea consumatorilor, scrie site-ul american. Ei cumpara o varietate de lucruri pe internet, de la bilete de avion, de cinema si concerte, pana la alimente. Daca userii n-ar folosi motorul de cautare pentru a realiza aceste tranzactii, atunci Google nu ar avea niciun castig.
De pilda, in App Store (magazinul online al Apple) consumatorii gasesc tot felul de aplicatii care sa le permita sa-si achizitioneze produsele dorite.
“La ora actuala, Apple nu foloseste reclame in aplicatiile App Store, dar curand, lucrurile se vor schimba. Iar cand asta se va intampla, se va traduce prin mai putini bani pentru reclamele Google”, scrie Business Insider.
Vestea buna pentru operatorul celui mai popular motor de cautare din lume este ca sistemul sau de plati mobile, Google Checkout, detine o cota importanta din piata smartphone-urilor. Drept urmare, Google va putea sa insereze reclame in propriul Android Market.
Vestea proasta este ca procentul de piata pe care gigantul online il detine pe acest segment este mult mai mic decat piata traditionala a cautarilor online.
Citeste si:
Sediul SF in care Apple planuieste sa construiasca gadgeturile viitorului FOTO