RCS-RDS, amendata de ANCOM cu 300.000 de lei pentru ca a introdus o taxa de mentenanta
Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) a amendat compania RCS-RDS cu 300.000 de lei pentru introducerea unei taxe de mentenanta de cinci lei incepand din luna iunie, fara a informa, individual, beneficiarii.
Presedintele Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM), Catalin Marinescu, a declarat, joi, intr-o conferinta de presa, ca institutia a primit, in luna iunie, numeroase sesizari privind introducerea acestei taxe si a cerut RCS-RDS sa ia masuri pentru reglementarea situatiei, dar compania nu s-a conformat.
"ANCOM a amendat, marti, compania RCS-RDS cu suma de 300.000 de lei pentru ca nu a informat individual utilizatorii serviciilor de telefonie fixa asupra introducerii taxei de mentenanta de cinci lei, incepand cu luna iunie. Este o modificare de contract, beneficiarii nefiind informati ca pot opta sa iasa din contract. Am dat companiei un termen ca, pana in 19 septembrie, sa modifice contractul cadru si pana in 29 octombrie pentru a anunta individual fiecare utilizator de faptul ca pot iesi din contract sau pot ramane", a afirmat Marinescu.
Acesta a spus ca in cazul in care RCS-RDS nu ia masuri de reglementare a situatiei pana la termenele fixate, se va proceda la penalizarea pe zi de intarziere, amenda fiind de 5.000 de lei pentru modificarea contractului cadru si 10.000 de lei pentru neinformarea individuala a utilizatorilor.
Directorul ANCOM a precizat ca amenda a fost aplicata in urma a numeroase sesizari privind introducerea taxei de mentenanta de cinci lei incepand cu luna iunie care nu era prinsa in contract.
"ANCOM a transmis o notificare cerand companiei sa notifice abonatii individual, dar compania nu s-a conformat. Compania a precizat ca a anuntat utilizatorii pe canalele proprii, or trebuia ca acestia sa fie anuntati individual despre modificarea contractului si introducerea taxei de mentenanta", a precizat Marinescu.
Acesta a mentionat ca operatorul RCS-RDS are obligatia de a informa individual clientul si a-i da posibilitatea sa renunte la contract fara sa fie aplicate penalizari.
Marinescu a participat, joi, la o intalnire regionala cu 150 de operatori in comunicatii din opt judete din Transilvania.
Pe acelasi subiect: