Tranzactia secolului in IT. Microsoft isi incearca iar norocul. Vrea sa cumpere Yahoo!
Microsoft vrea sa faca o oferta pentru preluarea Yahoo!, au declarat pentru Reuters surse apropiate discutiilor. Gigantul software a reaparut printre potentialii cumparatori ai companiei, dupa incercarea esuata de achizitie din 2008.
Se pare ca Microsoft va cauta si un partener pentru preluarea Yahoo!. Decizia finala si lansarea unei oferte formale ar putea fi insa impiedicate de divergentele din conducerea Microsoft privind oportunitatea prezentata de scoaterea Yahoo! la vanzare, a afirmat o sursa oficiala din cadrul companiei.
Contactati de Reuters, reprezentantii Yahoo!, Microsoft si ai celorlalti potentiali investitori implicati au refuzat sa comenteze informatiile.
Anterior, surse apropiate situatiei au afirmat ca Yahoo! le-a cerut consultantilor, Goldman Sachs si Allen & Co, sa pregateasca situatiile financiare ale companiei pentru a fi prezentate unor potentiali cumparatori.
Yahoo! a respins acum trei ani o oferta de 47,5 miliarde de dolari din partea Microsoft, decizie considerata o gafa din partea directorului general de atunci, Jerry Yang.
Yahoo! are o valoare de piata de 20 miliarde de dolari si este "curtata" in ultimul timp de numerosi investitori, precum Providende Equity Partners, Hellman & Friedman, Silver Lake Partners sau gigantul chinez de comert electronic Alibaba si fondul rus de investitii DST Global.
Actiunile Yahoo! au crescut cu 10,1% dupa aparitia informatiilor, dar au coborat usor ulterior. Pe Wall Street, analistii au evaluat recent Yahoo! la putin peste 20 de miliarde de dolari. Activele de baza din zona cautarilor si publicitatii online sunt evaluate la 7,7 milirde de dolari, iar operatiunile asiatice la 9,2 miliarde de dolari. In plus, compania are rezerve de lichiditate de 3,2 miliarde de dolari. Yahoo detine circa 40% din Alibaba si 35% din Yahoo! Japan.
Microsoft a inchis miercuri la New York in urcare cu 2,2%.
Daca Microsoft ar integra total motorul de cautare Bing cu cel al Yahoo!, ar castiga o cota de piata de peste 30% in SUA si ar deveni un competitor credibil al Google, considera analistii.