Google o sa stie mai multe despre tine decat partenerul de viata. Analistii, revoltati de noua politica a motorului de cautare
Google a dezvaluit noile politici de confidentialitate care ii vor permite sa te urmareasca pe toate aplicatiile pe care le ofera. Criticii spun ca astfel Google va aduna „o galeata de date” despre utilizatori. In replica, celebra companie spune ca serviciile vor fi frumoase si intuitive.
Cei care folosesc Google vor fi bombardati cu reclame asociate cautarilor lor
Noua politica va permite companiei sa combine toate datele pe care le detine despre utilizatorii sai de pe diversele sale servicii. Desi au fost acuzati de invadarea masiva a intimitatii, vor fi puse cap la cap informatiile de pe Gmail, cu cele de pe YouTube si de pe reteaua de socializare Google Plus.
Cum va functiona mecanismul
Spre exemplu, daca vei petrece o ora pe Google, cautand informatii despre skateboards, data viitoare cand te vei loga pe Youtube, vei primi recomandari pentru video-uri cu Tony Hawk, plus reclame cu produsele lui si cele mai apropiate locatii de unde le poti cumpara.
Din pacate, aceeasi tactica va fi valabila si in cazul navigarii pe teme mai delicate, cum ar fi problemele de sanatate. Vor fi loviti si cei care cauta pe internet materiale pornografice. O grija in plus vor avea mai ales cei care folosesc aceeasi adresa de mail cu alti membri ai familiei.
Aparatorii politicilor de confidentialitate spun ca schimbarile pe care le va face Google vor trada utilizatorii care nu obisnuiesc sa impartaseasca informatii pe diferite pagini web. Compania, in schimb, considera ca noua politica va inlesni folosirea aplicatiilor sale.
Cecilia Kang de la Washington Post a declarat: "Un utilizator Gmail, spre exemplu, trimite mesaje despre o intalnire privata cu un coleg si poate nu vrea sa faca publica locatia intalnirii, insa ulterior aceasta va fi folosita de Google Maps”.
Site-ul Gizmodo nu este nici el incantat de noile modificari: "Schimbarea marcheaza sfarsitul motto-ului lui Google „Don’t be evil”.
„Daca folosesti serviciile Google, vrei, nu vrei, trebuie sa accepti aceasta noua politica de confidentialitate”, arata pe site-ul sau Mat Honan. "Si astfel lucrurile pe care le-ai putea face mai mult sau mai putin in mod anonim, vor fi din start asociate cu numele tau, cu fata ta si cu numarul tau de telefon”, a adaugat acesta.
La randul sau, Larry Dignan a scris pe Zdnet.com: "Noua politica Google = <Big Brother-ish>. Google va cunoaste despre tine mai multe decat stie sotia ta. Tot ce va aparea pe monitorul tau va fi inregistrat si urmarit”.
Google colecteaza informatia pe care tu o oferi, date din navigarile tale, dispozitive de cautare si locatia. Aplicatiile unice sunt de asemenea inregistrate.
„Binenteles ca poti folosi panoul de control pentru a scoate sau a ascunde lucruri, dar chiar si asa aceasta politica este Big Brother-ish”, a mai spus Larry Dignan.
1 martie, ziua G
Schimbarile vor incepe pe 1 martie si contrazic politica de confidentialitate pe care Google a avut-o dintotdeauna si prin care spunea ca va oferi utilizatorilor sai o experienta „beautifully simple and intuitive”. Utilizatorii aplicatiilor Google vor trebui sa fie de acord cu un nou set de politici de confidentialitate si termeni cu privire la servicii, aproape de fiecare data cand se vor conecta pentru a folosi platforma.
„Cand te vei conecta, vom putea combina informatia pe care tu o oferi unui serviciu cu informatia de la un alt serviciu”, a scris Alma Whitten, directorul pe politici de confidentialitate, produs si inginerie de la Google, pe blogul ei.
Google a tinut sa sublinieze ca „identificatorii” nu vor viza categorii "delicate" precum rasa, religie, orientare sexuala sau sanatate.
Toate acestea se intampla pentru ca lupta pentru bani e tot mai dura. Oamenii vor gratuit email si acces la retelele de socializare, dar companiile au nevoie sa creeze bani. Iar pentru clientii care platesc la Google, datele pe care le pot folosi pentru publicitate targetata sunt tentante, nu gluma.
Utilizatorii nu vor fi obligati sa-si faca cont pe Google Plus pentru a putea folosi motorul de cautare, iar daca detin un cont se pot loga ca anonimi pentru cautarea datelor.
Toate aceste schimbarile au venit ca urmare a desfiintarii Google Buzz. La mai putin de doi ani dupa introducerea lui, instrumentul de socializare a fost ridiculizat pentru expunerea contactelor cele mai utilizate din casutele de e-mail ale utilizatorilor, altor participanti in mod implicit, dezvaluind diverse legaturi.
De atunci Google s-a concentrat pe Plus in rivalitatea cu reteaua sociala a lui Zuckerberg. La 7 luni dupa debut, Plus a atras mai mult de 90 milioane de utilizatori, potrivit motorului de cautare. Pentru a-l promova, Google a introdus recent recomandari despre persoane si companii care detin conturi Plus in rezultatele cautarilor sale.
Aceasta schimbare a provocat un protest zgomotos din partea criticilor care au spus ca Google abuzeaza de dominanta sa ca si motor de cautare pentru a genera si mai mult trafic propriilor servicii.
Google si Comisia Federala a Comertului au ajuns la un acord, anul trecut, prin care i se interzice celui dintai sa denatureze modul in care este prezentata informatia personala a utilizatorilor cat si lucrurile pe care acestia le impartasesc pe profil fara aprobarea lor in prealabil.
Au fost de asemenea de acord si cu auditul confidentialitatii o data la doi ani pentru urmatoarele doua decenii.
Google a anuntat ca a vorbit cu moderatori despre politicile de confidentialitate ce vor fi puse in aplicare in curand, in toata lumea. Un purtator de cuvant al Comisiei Federale a Comertului insa a refuzat sa comenteze aceste schimbari sau sa spuna daca agentia a fost consultata sau nu.
Actiunile Google au scazut cu 9% de la publicarea raportului.