Phishingul, sport national! Romania a ajuns pe locul 5 in lume!
Romania a urcat anul trecut pana pe locul cinci in lume dupa numarul de adrese web gazduite local care au ca scop atacurile de tip phishing, de pe pozitia 28 in 2008, potrivit unui raport al companiei Symantec, cel mai mare dezvoltator de software de securitate IT la nivel mondial.
Astfel, 4% dintre adresele web de phishing din intreaga lume active in 2009 au fost gazduite in Romania, comparativ cu mai putin de 1% in anul anterior, se arata in raportul citat de Mediafax.
Aproape 90% dintre acestea au avut ca tinta industria serviciilor financiare, sectorul fiind cel mai vizat in toate tarile din top 10.
Numarul adreselor web de phishing din Romania a crescut de 18 ori anul trecut, noteaza Symantec.
Dezvoltarea rapida din ultimii ani a internetului de mare viteza a transformat Romania intr-o tinta preferata de atacatori pentru hostarea (gazduirea pe internet) de "activitate malitioasa", iar compania anticipeaza continuarea trendului si in acest an.
Potrivit datelor Symantec, Romania a urcat anul trecut pana pe locul al 12-lea in lume in clasamentul tarilor de origine a celor mai multe mesaje spam, de pe 20 in 2008.
Cele mai multe URL-uri de phishing sunt gazduite in Statele Unite, unde insa procentul a scazut de la 43% in 2008 si 69% in 2007 la 36% in 2009. Scaderea inregistrata de SUA nu reflecta neaparat imbunatatirea situatiei de peste Ocean, ci reorientarea atacatorilor catre tari cu economii emergente unde retelele broadband sunt in extindere rapida.
Ocupanta locului al doilea, Coreea de Sud, gazduieste 5% dintre adrese, fata de 4% in 2008, iar Spania se afla pe pozitia a treia, cu 4% dintre adrese, de la 2% in anul anterior.
Polonia se claseaza pe patru, cu 4% dintre URL-uri, in scadere de la 6% in 2008.
Rusia este pe sase, cu 4%, de la 3% in anul anterior, iar top 10 este inchis de Marea Britanie, Germania, Canada (3% fiecare) si Franta (2%).
Atacurile de tip phishing presupun crearea unei pagini web similare site-ului unui prestator de servicii, spre exemplu un serviciu de e-mail sau o banca, unde clientii respectivei firme urmeaza sa fie atrasi si determinati sa-si introduca datele de identificare pentru ca acestea sa fie ulterior folosite de atacatori in scopuri frauduloase, cel mai des sustragerea de bani.
AFLA AICI cum te feresti de atacurile de tip phishing!