Financial Times si Apple nu se inteleg si pace. Publicatia britanica si-a retras aplicatiile din magazinul App Store
Cotidianul de business Financial Times (FT) si-a retras aplicatiile pentru iPhone si iPad din magazinul App Store dupa ce compania americana de IT a insistat ca abonamentele la continutul ziarului sa fie distribuite prin platforma sa, pentru a obtine astfel date despre clienti si 30% din venituri, informeaza Reuters.
Datele clientilor care cumpara asemenea abonamente ar fi importante pentru Apple din punct de vedere al tintirii mesajelor publicitare.
Publicatia financiara a negociat cu cea mai admirata companie din lume timp de cateva luni, insa nu au reusit sa ajunga la un compromis, a declarat astazi un purtator de cuvant al FT.
Apple a lansat in acest an propriile servicii pe baza de abonament pentru accesarea revistelor, ziarelor, continutului video si muzicii, care insa nu au avut succes printre marii publisheri.
Tableta iPad, lansata in urma cu un an si jumatate, a creat o noua piata in zona de business si a fost unul dintre principalele motoare care au sustinut cresterea numarului de abonati ai site-ului FT.com, ce genereaza acum un sfert din vanzarile totale ale Financial Times.
Abonamentele digitale la ziarul economic au crescut cu 34% in prima jumatate a acestu ian, la 230.000, iar 22% din traficul FT.com si 15% din noile abonamente vin de pe electronice mobile.
Pentru a-si reduce dependenta de Apple si a dezvolta mai rapid aplicatii pentru celelalte tablete de pe piata, FT a lansat in iunie o versiune web-based a aplicatiei mobile, prima de acest fel scoasa de un publisher important.
Aceasta noua aplicatie permite utilizatorilor sa se aboneze pe orice site al FT si sa-si acceseze contul de pe orice computer capabil de navigare pe internet, inclusiv iPad si iPhone.
FT ar trebui sa lanseze, in septembrie sau octombrie, o versiune a aplicatiei sale pentru sistemul de operare Android al Google. Telefoanele si tabletele bazate pe Android sunt principalii concurenti ai Apple in zona comunicatiilor mobile.
Purtatorul de cuvant al publicatiei britanice a calificat neintelegerea cu Apple drept "amiabila" si a declarat ca publicatia are in plan noi aplicatii pentru App Store. Urmatoarea ar putea fi lansata chiar in septembrie si va fi finantata din venituri din publicitate, si nu abonamente, fara a intra in conflict cu politica Apple.
Citeste si:
Cu cat ii plateste Zuckerberg pe hackeri sa nu atace Facebook