La nivel national, in termeni de grad de utilizare, internetul se afla pe locul al treilea, dupa TV si radio. Cu toate acestea, intensitatea folosirii netului este mai mare, romanii petrecand in medie 18,6 ore online (peste media europeana de 14,1 si peste cea din regiune de 16,1).

Timpul petrecut online difera in functie de echipamentul folosit: 18,3 ore online pentru cei care folosesc computerul, comparativ cu 12,4 ore pentru cei care folosesc telefonul mobil.

Tinerii cu varsta cuprinsa intre 16 - 24 de ani sunt campioni pe ambele dispozitive. 75% din "heavy userii" de internet provin dintre ei.

In Romania sunt 7,2 milioane de utilizatori de internet (dintr-o populatie adulta de 18,7 milioane de persoane). Astfel, 39% dintre romani sunt online, mai putin decat media din Uniunea Europeana, de 65%.  30% sunt online in timp ce urmaresc si emisiuni TV (in prime-time), 56% dintre ei afirmand ca este foarte probabil ca activitatea online sa aiba legatura cu emisiunile urmarite.

21% dintre userii romani de internet folosesc mai mult de un dispozitiv pentru a accesa netul, in timp ce 9% intra online prin intermediul telefoanelor mobile. 

Studiul arata ca internetul influenteaza romanii in ceea ce priveste intentia de cumparare si preferinta pentru o anumita marca mai mult decat pe ceilalti europeni sau vecinii din regiunea CEE.

Telefonul mobil este folosit preponderent pentru email si socializare online, in timp ce, zilnic, 48% dintre utilizatorii romani viziteaza site-uri de stiri.

Utilizatorii romani de internet sunt mai activi decat restul europenilor in ceea ce priveste social media. Cu toate acestea, activitatile pasive au o pondere mai mare in obiceiurile de utilizare ale retelelor sociale (57% dintre romani citesc update-uri sau mesaje, in timp ce doar 15% isi updateaza profilul sau comenteaza zilnic). 

95% dintre utilizatorii romani de internet cauta informatii online inainte de a cumpara ceva, in timp ce 87% fac cumparaturi online. Cu toate acestea, cumparaturile efectuate prin internet reprezinta doar 11% din totalul celor facute de romani. 

Cele mai cumparate produse online sunt cartile - 51%, hainele si accesoriile - 22% si bilete de calatorie - 35%. 

51% considera ca modul in care un brand comunica online cu consumatorii este foarte important in influentarea opiniei despre numele respectiv.

15,6 ore pe saptamana ascultam posturile de radio (fata de 12,7 ore media europeana).

5,4 ore din saptamana le acordam citirii ziarelor (4,6 ore - media europeana). 

Mediascope Europe are la baza o combinatie de metode de intervievare online, telefonica si fata in fata, insumand peste 50.000 de intervievati din 28 de piete. In Romania, metodologia a inclus cercetare prin Omnibus si Online, fiecare dintre cele doua tipuri de cercetare fiind derulate pe un esantion de 1.000 de persoane la nivel national.