Cele mai populare companii de pe Facebook. Cum ajung brandurile sa aiba zeci de milioane de fani si vanzari de miliarde de dolari
Facebook reprezinta siguranta un mare concurs de popularitate pentru companiile care cauta sa se promoveze prin intermediul retelei. Practic, pentru ele, conteaza numarul fanilor, precum si cel al „Like-urilor”.
Din ce in ce mai multe branduri adopta strategia promovarii prin intermediul site-urilor de socializare. Nu doar corporatiile au descoperit reteta succesului pe Facebook, ci si start-up-urile aflate in cautarea clientilor.
Business Insider a intocmit un top al companiilor cu cel mai mare succes inregistrat vreodata pe site-ul lui Mark Zuckerberg (co-fondatorul celei mai mari retele de socializare din lume). Iata care sunt cele mai populare 10 companii de pe glob:
1. Coca-Cola – 48,5 milioane de like-uri
Istoria paginii Coca-Cola pe Facebook spune totul. In 2008, doi fani ai producatorului american de produse carbogazoase erau nemultumiti de lipsa prezentei companiei pe Facebook, asa ca au luat atitudine: au creat ei o pagina Coca-Cola. Brandul american nu a inchis contul respectiv, ba din contra, s-a hotarat sa lucreze alaturi de fanii sai pentru a construi o pagina oficiala, scrie Business Insider. Sursa de inspiratie pentru pagina de prezentare au fost materialele primite de la consumatori, dar si artisti muzica, televiziune, film. Rezultatul a constat intr-o poveste virtuala, devenita virala.
MarketingWeek noteaza: “Coca-Cola cauta feed-back creativ din partea clientilor. Ea nu mai apeleaza la agentiile de publicitate pentru idei”. Pagina de Facebook a companiei americane a strans astazi peste 48 milioane de like-uri.
2. Disney – 38 milioane de like-uri
Mashable descrie pagina de Facebook a Disney ca fiind “cea mai fericita strategie de socializare de pe pamant”. Pagina le permite fanilor sa interactioneze cu brandul american, pionier in industria filmelor animate. Compania include alte 270 de sub-pagini cu tematica Disney.
3. Converse – 32,8 milioane de like-uri
Prezenta Converse pe Facebook poate fi catalogata drept amuzanta, isteata, niciodata plictisitoare. Este exact genul de companie extrem de populara pe Facebook. Intr-un interviu acordat pentru Mashable, seful departamentului de marketing al producatorului american de pantofi sport, Geoff Cottrril, explica: “Venim cu ceva nou pe piata si ascultam mai mult decat vorbim. Asta inseamna sa nu copiem campanii de pe alte canale de promovare pe o platforma sociala”.
Converse vrea sa stie ceea ce gandesc fanii despre produsele lor, despre modul in care le folosesc. Compania are incredere in fanii sai, oferindu-le posibilitatea de a-si exprima parerile pe pagina oficiala, atata timp cat respecta „regulile casei”, si anume: sa foloseasca un limbaj adecvat. Cu ajutorul campaniilor derulate de Facebook, Converse a purtat un dialog inedit cu fanii.
4. Starbucks – 31,4 milioane de like-uri
Scopul paginii de Facebook a Starbuck`s, cel mai mare lant de cafenele din lume, este sa dezvolte o relatie buna cu clientii sai, atat online, cat si offline. Intr-un interviu acordat revistei americane Forbes, seful diviziei online a Starbuck’s, Adam Brotman, a declarat: “Extindem platforma web cu ajutorul aplicatilor pentru iOS (sistemul de operare al Apple) si Android (sistemul de operare dezvoltat de Google). Totodata, dezvoltam si o platforma e-commerce, ne bazam foarte mult pe reteaua wi-fi a Starbuck`s si construim, totodata, un card de loialitate pentru clienti“.
Pagina lor de Facebook a primit, pana acum, 31,4 milioane de like-uri.
5. Red Bull – 29, 4 milioane de like-uri
Red Bull este mai mult decat o bautura energizanta, este un instrument care genereaza in permanenta continut, care tine in priza consumatorii, atat offline, cat si online. Red Bull posteaza, in fiecare zi, pe pagina sa de Facebook povesti, articole si videoclipuri. Srategia companiei austriece care produce cel mai popular energizant din lume este aceea de a capta atentia fanilor cu promovarea unor sportivi de performanta.
6. Oreo – 27,7 milioane de like-uri
Oreo, celebrul biscuit produs de gigantul american alimentar Kraft Foods, foloseste pagina sa de Facebook ca fiind principalul instrument de marketing si comunicare, concurand cu succesul cu propriul site.
Oreo incearca sa interactioneze cat mai mult cu fanii, postand fotografii si comentarii incomplete, pe care utilizatorii le pot completa. Aproape 28 milioane de like-uri a strans pana acum pagina lor de Facebook.
7. Skittles – 22, 7 milioane de like-uri
Orice face Skittles pe retele de socializare devine viral. Cunoscutele drajeuri de ciocolata se promoveaza intens atat pe pagina de Facebook, cat si prin intermediul propriului site. Mai mult, intre cele doua instrumente de comunicare exista o stransa legatura.
Skittles posteaza deseori videoclipuri, jocuri creative, care determina deseori fanii sa petreaca mai mult timp pe Facebook decat pe site.
8. McDonald`s – 21,8 milioane de like-uri
Pagina de Facebook a celui mai cunoscut lant de fast-food din lume McDonald’s strange cele mai multe like-uri din promotiile si campaniile nou-lansate, deseori insotite de videoclipuri si imagini impresionante. De exemplu, recent McDonald`s s-a concentrat asupra Jocurilor Olimpice printr-o campanie care infatiseaza cinci angajati ai lantului care descopera Londra si Olimpiada. Lantul american a mizat atat pe latura umana, cat si pe cea sociala, reusind astfel sa primeasca milioane de like-uri din partea utilizatorilor.
9. Pringles - 20,1 milioane de like-uri
Pringles, cunoscutele snacks-uri produse de gigantul american Procter & Gamble, se promoveaza pe Facebook cu aceleasi campanii derulate pe TV si in presa scrisa. Compania isi indeamna insa fanii sa interactioneze, adresandu-le intrebari creative ori cerandu-le ajutorul in legatura cu anumite strategii de marketing si vanzari. Pagina lor de Facebook a strans pana in prezent peste 20 milioane de like-uri.
10. Victoria Secret - 19,3 milioane de like-uri
Retailerul american de lenjerie si produse de infrumusetare Victoria Secret stie ca principalul motiv pentru care utilizatorii acceseaza pagina de Facebook a companiei sunt fotografiile. Brandul mizeaza astfel pe impactul imaginilor postate pe social network, dar incearca in acelasi timp o interactiune a fanilor.
Pe acelasi subiect: