Din culisele vizitei sefului Apple in China. Cum vrea Cook sa cucereasca cea mai mare piata IT din lume
Apple si-a propus investitii mai mari in China, odata cu vizita oficiala a directorului executiv al companiei, Tim Cook, in cea mai populata tara din lume, unde s-a inregistrat o cerere uimitoare pentru iPhone, scrie Bloomberg.
Cook viziteaza China pentru prima data de la preluarea conducerii Apple si va incerca sa rezolve multitudinea de probleme cu care se confrunta compania pe una dintre cele mai importante piete din lume, de la disputa privind drepturile asupra marcii ipad pana la modul in care sunt tratati angajatii Foxconn.
China este a doua cea mai mare piata a Apple dupa Statele Unite, declarat Cook in octombrie. Vizita lui in China are loc la aproape trei luni dupa ce oamenii au aruncat oua in magazinul din zona Sanlitun, Beijing, pentru ca acesta nu s-a deschis in prima zi de vanzari a iPhone 4S.
“Apple a facut o treaba excelenta cu numarul relativ mic de magazine de retail pe care le are aici”, a declarat David Wolf, CEO al Wolf Group Asia, o firma de consultanta in strategii de marketing, din Beijing.
„Provocarea acum este de a extinde modelul de succes de vanzare cu amanuntul pe care il are in Statele Unite. Acum sunt inca intr-o faza de testare. Este timpul sa isi largeasca perspectivele”, a explicat Wolf.
De la deschiderea primului magazin în Sanlitun, în 2008, Apple are acum doua magazine in Beijing, trei in Shanghai si unul în Hong Kong. Aceasta inseamna, insa, mai putin de jumatate din cele 25 de magazine pe care seful de vanzari cu amanuntul Ron Johnson le proiectase in februarie 2010, pentru urmatorii doi ani. Johnson a parasit Apple in luna iunie, inainte sa fie numit CEO al J.C. Penney.
Ca urmare a deschiderii unor noi magazine de vanzare cu amanuntul, alte zone de investitii pot include
cresterea personalului Apple in China, a declarat Wolf.
China este cel mai important centru de productie al Apple si piata cu cel mai mare potential de crestere, insa compania s-a lovit acolo de numeroase probleme. Apple a pierdut teren in China pe segmentul smartphone in favoarea Samsung Electronics, pe cea mai mare piata de telefonie mobila din lume. In plus, compania americana nu a lansat inca in China cea de-a treia generatie a tabletei iPad.
Apple are contracte cu China Telecom si Unicom pentru distribuirea de iPhone in tara, insa cel mai mare operator chinez, China Mobile, nu are inca un parteneriat cu grupul american.
Apple, cea mai valoroasa companie din lume, aproape si-a dublat potentialii clienti de iPhone in aceasta luna, cand a semnat contractul cu operatorul China Telecom, in cea mai mare piata de telefonie mobile din lume.
La sfarsitul lunii februarie, China Telecom avea 41,2 milioane de abonati, care ar putea folosi iPhone pentru a naviga pe Internet, pentru jocuri şi clipuri video. China Unicom, primul operator telecom din China cu care Apple a semnat un constract pentru a introduce in oferta iPhone, avea luna trecuta 45,9 milioane de utilizatori 3 G.
Analistii considera ca o alianta cu China Mobile este de importanta cruciala pentru accelerarea vanzarilor iPhone in China, insa cele doua companii nu au rezolvat inca problemele de compatibilitate dintre telefoane si reteaua operatorului.
Pe un alt front, Apple se lupta cu o firma chineza pentru drepturile nationale asupra marcii IPad. Proview, o companie de IT cu o situatie financiara precara, sustine ca a inregistrat marca inaintea Apple. Disputa, care dureaza deja de doi ani, este judecata in tribunalele din China si ar putea afecta vanzarea de tablete Ipad.
Apple evalueaza de asemenea standardele de munca din fabricile chineze unde sunt asamblate produsele iPhone si iPad. Grupul Foxconn, proprietarul fabricilor, a fost acuzat ca ofera conditii grele de munca si ca trateaza angajatii prea dur.
Pe acelasi subiect: