Vrei sa mergi la mare pe autostrada Soarelui? Mai bine ia trenul: autoritatile reziliaza contractul de executie
Lucrarile la autostrada Bucuresti-Constanta vor inregistra o intarziere pe un anumit tronson, deoarece Ministerul Transporturilor a decis sa ia "taurul de coarne", sa rezilieze contractul de executie si sa nu mai negocieze la nesfarsit cu un constructor care nu isi face treaba, afirma premierul Boc.
El a aratat, la emisiunea "Dupa 20 de ani" de la ProTV, ca in aceasta vara va fi dat in exploatare un tronson important din autostrada, din partea de la Cernavoda-Constanta, dar ca au aparut unele complicatii cu un constructor si ca asteapta rezultatul in acest caz.
Premierul a precizat ca, dupa finalizarea negocierilor, Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) va indica exact traseul circulabil si a amintit ca exista si varianta caii ferate, sustinand ca distanta intre Bucuresti si Constanta va fi parcursa cu trenul in doua ore si treizeci de minute.
In urma cu o luna, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat ca firma franceza Colas, care construieste tronsonul de autostrada Cernavoda-Medgidia, a solicitat suplimentarea valorii contractului cu opt milioane de euro, intrucat a schimbat traseul.
Citeste si Constructorul tronsonului Cernavoda-Medgidia vrea mai multi bani
Boagiu a precizat totodata ca Autostrada Soarelui va fi data in exploatare in acest an, cu rute ocolitoare, si va fi receptionata in totalitate anul viitor.
Ministrul a declarat recent, pentru Stirile ProTV, ca institutia ar putea rezilia acordul cu compania franceza, care a castigat contractul de 224 milioane euro pentru constructia tronsonului de autostrada Cernavoda-Medgidia, intrucat aceasta "refuza sa lucreze".
Ea a declarat in mai multe randuri de la inceputul acestui an ca autostrada va fi deschisa circulatiei in aceasta vara, chiar daca lucrarile nu vor fi incheiate in totalitate. Tronsonul are 20 de kilometri, iar contractul a fost castigat de Colas in noiembrie 2008.
Ca reactie la anuntul ministrului privind rezilierea contractului, reprezentantii Colas au declarat, citati de ZF, ca lucrarile nu pot fi continuate din cauza ca beneficiarul autostrazii, Compania Nationala pentru Autostrazi si Drumuri Nationale Din Romania (CNADNR), nu i-a pus la dispozitie toate terenurile necesare pentru continuarea constructiei, dar si faptul ca respectiva institutie nu a oferit un raspuns cu privire la propunerile tehnice si financiare ale francezilor.