Pierderea banilor, asociata cu durerea de a-si pierde apropiatii. Romanii in 2011: avari si neincrezatori in banci
Romanii sunt avari cand vine vorba de consum, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare Winkle in 12 tari. Neincrezatori in institutiile financiare, acestia isi planifica reduceri de cheltuieli cu asigurarile si electronicele. "A pierde bani este ca si cand as pierde pe cineva drag", au marturisit cei mai multi respondenti din toate cele 12 tari.
Doar 23% apeleaza la medic
Studiul, realizat in 12 tari, arata ca in Canada, Australia sau Marea Britanie majoritatea populatiei considera consultarea unui medic ca fiind prima varianta atunci cand au o problema de sanatate, in schimb doar 23% dintre romani considera medicul prima optiune.
Un procent mai mare (30%) prefera sa consulte un prieten sau o cunostinta care are simptome similare si sa foloseasca tratamente alternative.
In privinta cheltuielilor pentru urmatoarele sase luni, romanii au spus ca intentioneaza sa aloce mai putin pentru cumpararea de haine, intentie apropiata fata de cea a consumatorilor din Germania si Olanda.
In ceea ce priveste cheltuielile cu mancarea, un procent redus dintre romani intentioneaza sa isi micsoreze bugetul (14%), situatie similara cu cea din Brazilia, China, Canada sau Statele Unite.
Doar 5% dintre germani vor sa cheltuiasca mai putin pe mancare in urmatoarele sase luni.
Romanii sunt cei mai predispusi la consumul pe termen scurt, comparativ cu restul statelor analizate. Astfel, daca romanii ar avea de ales intre un minut in care ar putea lua gratis dintr-un magazin tot ce vor si a primi in fiecare zi timp de un an orice cantitate doresc dintr-un singur produs ales, 41% ar prefera prima varianta.
In urma romanilor se situeaza olandezii, dintre care 33% ar alege un minut de "cumparaturi gratis". La polul opus, doar 13% din germani ar alege prima optiune, in timp ce restul de 87% ar prefera sa primeasca gratis un anumit tip de produs un an.
"A pierde bani este ca si cum as pierde pe cineva drag"
O trasatura comuna pentru toate cele 12 tari in care a fost realizat studiul este afirmatia "a pierde bani este ca si cum as pierde pe cineva drag".
In comparatie cu celalalte tari, un procent mai mic din populatia Romaniei considera ca serviciile si tarifele oferite de banci sunt corecte si justificate si au incredere in banca cu care lucreaza.
Mai mult de o treime dintre romani (35%) - al doilea procentaj in randul celor 12 state analizate dupa Franta (36%) - vor sa scada cheltuielile de transport in urmatoarele sase luni. Aproape jumatate intentioneaza sa mentina acelasi nivel, iar restul de 17% sa creasca fondurile alocate in acest scop.
Romanii conduc clasamentul celor 12 tari in privinta procentajului de populatie care intentioneaza sa diminueze cheltuielile pentru asigurari, cu 44%, fiind urmati de brazilieni (42%) si rusi (38%).
Mai mult de jumatate dintre romanii consultati, respectiv 51%, intentioneaza sa taie in urmatoarele sase luni din cheltuielile pentru produse elctronice, un nivel destul de ridicat, apropiat de Canada (55%), SUA (54%) si Franta (52%).
In privinta reducerii cheltuielilor pentru comunicatii mobile, romanii cu 28% se situeaza aproape de germani (29%), olandezi (27%) si americani (27%). In timp ce 60% dintre romani intentioneaza sa-si mentina cheltuielile pe acest segment, 12% vor sa le majoreze.
Cu operatiuni in Olanda, Marea Britanie si Canada, Winkle a intrat recent si pe piata romaneasca.
Citeste si:
Pe acelasi subiect: