Armani si Zilli vin in Romania, dupa ce Louis Vuitton a vandut in 2009 de 3,1 milioane de euro cu un singur magazin!
Brandurile fashion de lux Emporio Armani si Zilli vor intra in acest an, prin franciza, pe piata romaneasca, iar in 2011 ar putea veni Hermes si Burberry, potrivit lui Olivier Petcu, directorul general al firmei de consultanta CPP Management Consultants, citat de Mediafax.
Primul magazin monobrand Emporio Armani va fi deschis la sfarsitul acestui an de firma Alsa Boutique, care detine mai multe francize de lux in Romania, respectiv Max Mara, Marela, La Perla, Mariella Burani, Ermenegildo Zegna si Pal Ziler.
De asemenea, francizorul Victoria 46, care are cel mai mare magazin muntibrand pe Calea Victoriei, va deschide in toamna acestui an un magazin sub brandul retailerul francez de accesorii si imbracaminte pentru barbati Zilli, potrivit unui studiu realizat de CPP, citat, de asemenea, de Mediafax.
Victoria 46 este detinut de grupul israelian Solmar, francizorul marcilor Mango, Promod si Castro, in colaborare cu Amalia Nastase.
"Hermes si Burberry tatoneaza de mai mult timp piata din Romania si sunt in cautarea de spatii pentru deschiderea unor magazine de tip monobrand, printr-o franciza locala. Sunt purtate discutii cu eventuali investitori. Cele doua brandurile ar putea intra pe piata din Romania la finele anului viitor", a precizat Petcu.
Retailerul britanic de accesorii si imbracaminte pentru femei Burberry are in prezent un contract cu Victoria 46, care se va incheia la mijlocul acestui an, arata studiul CPP.
Piata bunurilor de lux din Romania a scazut in 2009 cu 30-35%, la 350 milioane euro, din cauza crizei, estimandu-se o revenire a piesei in acest an, potrivit unui studiu realizat de CPP Management Consultants.
Cea mai mare parte a brandurilor fashion de lux, operate in franciza, au inregistrat scaderi ale vanzarilor de pana la 20% anul trecut, din cauza caderii pietei luxului. Totusi, primul loc in topul vanzarilor il ocupa Louis Vuitton, urmat de Ermenegildo Zegna, Max Mara si Hugo Boss, potrivit unui raport recent al firmei de consultanta CPP Management Consultants.
Astfel, retailerul de accesorii si genti Louis Vuitton a avut cele mai bune rezultate, vanzarile fiind estimate la 3,1 milioane euro. In acelasi timp, Hugo Boss a raportat vanzari de 1,1 milioane euro, Canali de 1,9 milioane euro, Max Mara - 1,5 milioane euro si Ermenegildo Zegna - 2,4 milioane euro.
Cu toate acestea, luxul a dus-o destul de rau in primul an de criza. In 2009 au fost inchise aproximativ sase-sapte magazine, printre acestea numarandu-se La Perla (francizor Alsa Boutique), Cerruti 1881, Versace Jeans Couture, magazinul pentru barbati operat de retailerul Face Concept Store, iar Hugo Boss a fost relocat.
Alsa Boutique are in vedere in acest an si inchiderea sau o posibila relocare a magazinelor monobrand Marella si Mariella Burani.
"Referitor la inchiderea magazinelor Cerruti si La Perla, ambele s-au facut din cauza faptului ca proprietarii francizelor n-au stiut cum sa coordoneze aceste branduri in Romania. Un alt motiv ar fi lipsa unor studii de fezabilitate sau a unor analize de piata, inainte de lansare. O astfel de analiza ar fi aratat nivelul scazut al atractivitatii brandului Escada in randul femeilor bogate din Romania. De asemenea, stim ca o parte din clientele Escada au mentionat constant nivelul scazut al serviciilor oferite in magazinele respective", se precizeaza in studiul respectiv.
Pe acelasi subiect: