Fierul vechi nu se mai masoara in kilograme, ci in kilometri. Bucurestiul a ramas fara garduri, stalpi si cabluri VIDEO
Traim in tara in care nu se mai fura fier vechi cu kilogramul. Se fura, mai nou, cu kilometrul. In Bucuresti au disparut zece kilometri din gardul ornamental al raului Dambovita. Povestea se repeta la CFR. La periferia Capitalei a disparut cablu din linia de contact pentru locomotive cu tot cu sistemele de prindere. Politistii prind doar cativa hoti pe luna, dar spun ca situatia e sub control.
Hotii dau lovitura fara teama de cand au aflat ca n-are cine sa-i prinda. Ministerul de Interne va concedia inca 10.000 de angajati.
Gardul ornamental de pe malul Dambovitei este din fonta si otel. Pe masura e avansezi din centru spre periferie, privelistea devine salbatica. Dispar panourile metalice, apoi stalpii de sustinere. Cinci kilometri pe o parte si inca cinci pe partea opusa a Splaiului Independentei. In total 10 kilometri de gard, adica sute de tone de otel si fonta furati sistematic.
Pana la proba contrarie, carutasii din Pantelimon, Glina sau Balaceanca sunt negustori cinstiti. In plus nu a fost inchis sau amendat niciun centru de fier vechi care traieste de pe urma gardului Dambovitei.
Un stalp de fonta are peste 50 de kg. Au disparut cam 5.000 si inca 5.000 de panouri. Au fost recuperate numai cateva sute. Restul s-au topit deja si s-au transformat in bani castigati mult prea usor.
Cat timp politistii pastreaza situatia sub control si spun ca furtul de fier vechi nu e un fenomen, la periferia Bucurestiului, locomotiva electrica nu mai are ce cauta. Intre Glina si Pantelimon dispare complet cablul. E de mirare cum au putut sa taie linia de 27.000 de volti.
In primele cinci luni s-a furat deja cat pentru un an intreg. Paguba de la calea ferata se apropie de 20 de milioane de euro. Furturile masive de fier si cupru nu sunt intamplatoare. Ambele s-au scumpit pe piata internationala, iar centrele de colectare fac profit fara sa mai intrebe de unde vine marfa.
Pe acelasi subiect: