Cine sunt regii asfaltului din tara fara autostrazi?
Anul 2010 nu a fost un an de mari realizari la capitolul infrastructura rutiera. S-au finalizat doar 12 kilometri de autostrada si numai un singur tronson de autostrada a fost licitat si castigat. Cu toate acestea, la finalul lui 2010, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a scos la licitatie patru proiecte pentru inca 183 de kilometri din Coridorul IV paneuropean, ce traverseaza tara de la vest la est, la care se adauga licitatii pentru inca 11 variante ocolitoare ale unor orase, scrie Business Magazin.
Anul trecut, constructorii romani au dominat topul celor mai mari contracte de infrastructura atribuite de CNADNR, reusind fie pe cont propriu, fie prin asociere, sa isi adjudece cele mai importante proiecte. Intrebarea care se pune acum este daca si in 2011 vor iesi romanii in avantaj, avand in vedere ca se anunta proiecte mult mai mari si mai dificile decat cele din anii precedenti, dar si ca aceste autostrazi sunt finantate in proportie de 85% din bani europeni?
"De ce nu? Bineinteles, depinde de conditiile care sunt puse in caietele de sarcini, dar consider ca si companiile romanesti sunt in stare de astfel de proiecte. Probabil se vor face parteneriate intre companii romanesti si straine, pentru ca, din punctul de vedere tehnic, putem accepta faptul ca exista companii straine care au o putere mai mare decat a noastra prin calitatea utilajelor si prin expertiza", considera Razvan Niculescu-Aron, prim-vicepresedinte al Patronatului Societatilor din Constructii (PSC).
Citeste mai multe detalii in Business Magazin.