Zilele astea, pe Facebook, s-au strans peste 6.400 de bucuresteni care vor transport public de noapte.
„Bucurestiul ramane una dintre putinele capitale europene fara transport public de noapte. Discutiile, promisiunile si testele de fiabilitate au circulat, dar orice masura concreta a lipsit”, este motivatia grupului infiintat pe reteaua de socializare.
Mai departe: "Viata de noapte bucuresteana (evenimente culturale sau artistice, petreceri, concerte) este in continua crestere, iar cei care nu dispun de o masina personala trebuie sa aleaga intre dependenta de ultima cursa si plata unui taxi. Bucurestiul are nevoie de transport public de noapte, iar acest grup isi propune sa faca lobby in privinta rezolvarii acestei probleme, precum si sa urmareasca evolutia demersului prin postarea oricarei informatii noi pe aceasta tema". Ce le raspunde lor RATB?
Purtatorul de cuvant al regiei, Mihai Vladarau, a declarat la solicitarea incont.ro ca in ultimele doua dati cand s-au facut sondaje pe aceasta tema a reiesit ca “cererea este foarte mica”.
“Nu exista cerere suficient de mare. Am facut sondaje si anul trecut si acum doi ani si nu este un flux determinant de calatori in asa fel incat sa mergem si pe un transport de noapte pana la 4-5 dimineata, cand incep cursele de zi”, a explicat oficialul RATB.
El a adaugat ca, practic, RATB ar lucra in pierdere daca ar merge si noaptea si nu isi permite asta.
“In situatia actuala, nu renteaza sa facem transport de noapte cu autobuzele noastre de capacitate mare. Daca ar fi rentat, atunci proprietarii de microbuze ar fi vazut oportunitatea asta din piata si ar fi oferit ei transport privat, dar nu o fac ca nici lor nu le convine”, a continuat Mihai Vladarau.
In replica, seful Metrorex, compania de stat care administreaza metroul bucurestean, Gheorghe Udriste, il contrazice pe oficialul RATB si spune ca daca s-ar dori s-ar putea face transport de noapte.
“Transportul public este un serviciu social subventionat si nu trebuie sa fie neaparat rentabil pe o ruta sau alta”, a explicat pentru incont.ro Gheorghe Udriste.
Directorul general al Metrorex crede ca introducerea transportului de noapte in Capitala ar fi o masura foarte buna si ca e normala in orice capitala europeana.
“Nu trebuie sa fie doar rentabil, trebuie sa existe asa cum si inainte de 1990 exista. Nu spune nimeni ca trebuie sa-l faci cu autobuze mari, poti sa il faci cu unele cu o capacitate mai mica”, a mai spus Udriste.
El a adaugat ca in cazul metroului nu se poate pune problema sa asigure transport de noapte ca de la ora 11 si ceva cand se retrage ultimul metrou si pana la 5 dimineata se fac atat manevre de scoatere si punere sub tensiune, fiind conectate la sursa electrica, dar trebuie facute si lucrari de mentenanta si revizii in acest interval in fiecare noapte pentru a evita posibilele accidente.
Intre timp, pe anumite bloguri, discutiile sunt din ce in ce mai aprinse si unii spun ca au nevoie, in timp ce altii le recamanda calduros sa-si ia masini! Tu ce parere ai? Lasa-ne mai jos comentariul tau!