BNR propune un grup de lucru privind solutionarea alternativa a litigiilor consumatori-profesionisti
BNR propune formarea unui grup de lucru pentru a gasi cea mai potrivita formula institutionala de transpunere a directivei europene privind solutionarea alternativa a litigiilor dintre profesionisti si consumatori. ANPC a elaborat inca de anul trecut un proiect de lege, contestat insa de banci.
Banca centrala propune un grup de lucru format din reprezentantii industriilor, ai institutiilor de protectie a consumatorilor si a organizatiilor neguvernamentale de profil pentru a decide forma in care se vor organiza institutiile de solutionare alternativa a potentialelor litigii in relatia cu consumatorii, a declarat viceguvernatorului BNR, Bogdan Olteanu.
ANPC a elaborat in toamna anului trecut un proiect de lege de transpunere a directivei europene care prevede ca poate fi entitate de solutionare alternativa a litigiilor (SAL) orice autoritate publica centrala cu responsabilitati in domeniul protectiei consumatorilor.
In acest sens, proiectul stabileste ca procedurile de solutionare alternativa a litigiilor pot fi derulate doar de autoritatile publice centrale.
Practic, proiectul propune ca institutia ce va media solutionarea alternativa sa fie subordonata ANPC in cazul domeniilor in care protectia consumatorilor se afla sub controlul institutiei. Totodata, prevede ca profesionistii ar urma sa fie obligati sa recurga la utilizarea unei proceduri SAL atunci cand apare un litigiu cu un consumator.
Entitatea SAL va propune o solutie care va deveni obligatorie pentru parti, daca este acceptata de consumator. Atat oficialii bancii centrale, cat si ai bancherilor si ai sistemului juridic au atras atentia ca orice institutie ar trebui sa beneficieze de increderea tuturor partilor implicate, nu doar a consumatorilor, lasand astfel sa se inteleaga ca varianta propusa de ANPC este deficitara sub aspectul relatiei cu industriile.